Az Indagroup Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely: 2045 Törökbálint, Tópark utca 1/a., adószám: 23386938-2-13, cégjegyzékszám: 13 09 147766, bejegyző bíróság: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága, telefon: +36 70 425 7771, e-mail: mail.indagroup@gmail.com, a társaságot képviseli: Pozsonyi-Izsó Andrea ügyvezető, a továbbiakban: Indagroup Kft.) (a továbbiakban: Szolgáltató, Adatkezelő) alá veti magát a következő szabályzatnak:
A természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) szerint az alábbi tájékoztatást adjuk.
Jelen adatvédelmi szabályzat az alábbi weboldalak és aldomainjeinek adatkezelését szabályozza: https://bretz.indagroup.hu/
Az adatvédelmi szabályzat elérhető az alábbi oldalról: https://bretz.indagroup.hu/adatvedelmi-szabalyzat/
A szabályzat módosításai a fenti címen történő közzététellel lépnek hatályba.
Az adatkezelő és elérhetőségei:
Indagroup Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság,
székhely: 2045 Törökbálint, Tópark utca 1/a., adószám: 23386938-2-13,
cégjegyzékszám: 13 09 147766,
bejegyző bíróság: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága,
telefon: +36 70 425 7771,
e-mail: mail.indagroup@gmail.com,
a társaságot képviseli: Pozsonyi-Izsó Andrea ügyvezető.
Az adatvédelmi tisztviselő elérhetőségei:
Az adatkezelő nem nevez ki adatvédelmi tisztviselőt, mert a GDPR 37. cikk (1) bekezdésében foglalt feltételek egyike sem áll fenn.
A személyes adatok:
Az adatkezelő felelős a fentiek megfelelésért, továbbá képesnek kell lennie e megfelelés igazolására („elszámoltathatóság”).
Az adatkezelő nyilatkozik, hogy adatkezelése a jelen pontban foglalt alapelveknek megfelelően történik.
4.1. AJÁNLATKÉRÉS MŰKÖDÉSÉHEZ KAPCSOLÓDÓ ADATKEZELÉS
Személyes adat | Az adatkezelés célja | Jogalap |
Vezeték-és keresztnév | Kapcsolattartás. | |
E-mail cím | Kapcsolattartás. | |
Telefonszám | Kapcsolattartás, az ajánlatkéréssel kapcsolatos kérdések hatékonyabb egyeztetése. | |
Az ajánlatkérés időpontja | Technikai művelet végrehajtása. | |
Az ajánlatkéréskori IP cím | Technikai művelet végrehajtása. |
Az e-mail cím nem szükséges, hogy személyes adatot tartalmazzon.
A könyvviteli elszámolást közvetlenül és közvetetten alátámasztó számviteli bizonylatot (ideértve a főkönyvi számlákat, az analitikus, illetve részletező nyilvántartásokat is), legalább 8 évig kell olvasható formában, a könyvelési feljegyzések hivatkozása alapján visszakereshető módon megőrizni.
A szolgáltató a szolgáltatás nyújtása céljából kezelheti azon személyes adatokat, amelyek a szolgáltatás nyújtásához technikailag elengedhetetlenül szükségesek. A szolgáltatónak az egyéb feltételek azonossága esetén úgy kell megválasztania és minden esetben oly módon kell üzemeltetnie az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás nyújtása során alkalmazott eszközöket, hogy személyes adatok kezelésére csak akkor kerüljön sor, ha ez a szolgáltatás nyújtásához és az e törvényben meghatározott egyéb célok teljesüléséhez feltétlenül szükséges, azonban ebben az esetben is csak a szükséges mértékben és ideig.
6:22. § [Elévülés]
(1) Ha e törvény eltérően nem rendelkezik, a követelések öt év alatt évülnek el.
(2) Az elévülés akkor kezdődik, amikor a követelés esedékessé válik.
(3) Az elévülési idő megváltoztatására irányuló megállapodást írásba kell foglalni.
(4) Az elévülést kizáró megállapodás semmis.
4.2. KAPCSOLATFELVÉTEL
Személyes adat | Az adatkezelés célja | Jogalap |
Név | Azonosítás | 6. cikk (1) bekezdés a), b) és c) pont |
E-mail cím | Kapcsolattartás, válaszüzenetek küldése | 6. cikk (1) bekezdés a), b) és c) pont |
Telefonszám | Kapcsolattartás | 6. cikk (1) bekezdés a), b) és c) pont |
Üzenet tartalma | A válaszadáshoz szükséges | 6. cikk (1) bekezdés a), b) és c) pont |
Az e-mail cím esetében nem szükséges, hogy személyes adatot tartalmazzon.
4.3. ÜGYFÉLKAPCSOLAT
Személyes adat | Az adatkezelés célja | Jogalap |
Név, e-mail cím, telefonszám. | Kapcsolattartás, azonosítás, szerződések teljesítése, üzleti cél. | 6. cikk (1) bekezdés b) és c) pontja, a szerződésből eredő követelések érvényesítése esetén a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:21. §-a |
4.4. PANASZKEZELÉS
Személyes adat | Az adatkezelés célja | Jogalap |
Vezeték-és keresztnév | Azonosítás, kapcsolattartás. | 6. cikk (1) bekezdés c) pontja, és a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 17/A. § (7) bekezdése. |
E-mail cím | Kapcsolattartás. | |
Telefonszám | Kapcsolattartás. | |
Számlázási név és cím | Azonosítás, a megrendelt termékekkel kapcsolatosan felmerülő minőségi kifogások, kérdések és problémák kezelése. |
„címzett”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, akivel vagy amellyel a személyes adatot közlik, függetlenül attól, hogy harmadik fél-e.
5.1. ADATFELDOLGOZÓK (AKIK, AZ ADATKEZELŐ NEVÉBEN VÉGZIK AZ ADATKEZELÉST)
Az adatkezelő a saját adatkezelési tevékenységeinek elősegítése céljából, továbbá érintettel kötött szerződés-, illetve a jogszabályok által támasztott kötelezettségeinek teljesítése érdekében adatfeldolgozókat vesz igénybe.
Az adatkezelő nagy hangsúlyt fektet arra, hogy kizárólag olyan adatfeldolgozókat vegyen igénybe, akik vagy amelyek megfelelő garanciákat nyújtanak az adatkezelés GDPR-ben foglalt követelményeinek való megfelelését és az érintettek jogainak védelmét biztosító, megfelelő technikai és szervezési intézkedések végrehajtására.
Az adatfeldolgozó és bármely, az adatkezelő vagy az adatfeldolgozó irányítása alatt eljáró, a személyes adatokhoz hozzáféréssel rendelkező személy a jelen szabályzatban foglalt személyes adatokat kizárólag az adatkezelő utasításának megfelelően kezeli.
Az adatfeldolgozó tevékenységeiért az adatkezelő jogi felelősséggel tartozik. Az adatfeldolgozó csak abban az esetben tartozik felelősséggel az adatkezelés által okozott károkért, ha nem tartotta be a GDPR-ben meghatározott, kifejezetten az adatfeldolgozókat terhelő kötelezettségeket, vagy ha az adatkezelő jogszerű utasításait figyelmen kívül hagyta, vagy azokkal ellentétesen járt el.
Az adatfeldolgozónak az adatok kezelését érintően érdemi döntéshozatala nincsen.
Az adatkezelő az informatikai háttár biztosítására tárhely-szolgáltatót, a megrendelt termékek kiszállítására futárszolgálatot, mint adatfeldolgozót vehet igénybe.
5.2. EGYES ADATFELDOLGOZÓK
tárhelyet a Hostinger International Ltd. (Székhely: 61 Lordou Vironos Street 6023 Larnaca Cyprus, telefonszám: +370 645 03378, weboldal: www.hostinger.com) biztosítja.
5.3. ADATTOVÁBBÍTÁS HARMADIK FÉL RÉSZÉRE
A harmadik fél adatkezelők a saját nevükben, a saját adatvédelmi szabályzatuknak megfelelően kezelik az általunk közölt személyes adatokat.
„harmadik fél”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely nem azonos az érintettel, az adatkezelővel, az adatfeldolgozóval vagy azokkal a személyekkel, akik az adatkezelő vagy adatfeldolgozó közvetlen irányítása alatt a személyes adatok kezelésére felhatalmazást kaptak;
Értékesítés
Süti | Típus | Időtartam | Leírás |
Marketing | |||
IDE | 0 | 2 év | A Google DoubleClick által használt és tárolja az információkat arról, hogy a felhasználó hogyan használja a honlapot és bármely más hirdetést, mielőtt meglátogatja a webhelyet. Ez arra szolgál, hogy a felhasználóknak releváns hirdetések jelenjenek meg. |
Statisztika | |||
_ga | 0 | 2 év | Ezt a sütit a Google Analytics használja. A süti a webhely használatának nyomon követésre szolgál. Személyes adat nem kerül tárolásra. |
_gid | 0 | 1 nap | Ezt a sütit a Google Analytics használja arra, hogy információkat tároljanak arról, hogy a látogatók hogyan használnak egy webhelyet, és segít létrehozni egy elemző jelentést a weboldal működéséről. Az adatok névtelen formában kerülnek rögzítésre. |
_gat_gtag_UA_168749611_1 | 0 | 1 perc | Ezt a sütit a Google Analytics használja arra, hogy korlátozza az adatgyűjtést a nagy forgalmú webhelyeken. |
Szükséges | |||
viewed_cookie_policy | 0 | 1 óra | A süti arra szolgál, hogy a süti beállítások elmentésre kerüljenek. Nem tárol semmilyen személyes adatot. |
Beállítások | |||
pll_language | Ez a süti a weboldalon legutoljára megtekintett nyelv kódját tárolja. Ez ahhoz szükséges, hogy a weboldal a felhasználó által választott nyelven jelenjen meg a következő megtekintéskor. |
7.1. GOOGLE ADS KONVERZIÓKÖVETÉS HASZNÁLATA
7.2. A GOOGLE ANALYTICS ALKALMAZÁSA
7.3. FACEBOOK PIXEL
7.4. KÖZÖSSÉGI OLDALAK
Ön jogosult arra, hogy az adatkezelőtől visszajelzést kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy a személyes adatokhoz és a rendeletben felsorolt információkhoz hozzáférést kapjon.
Ön jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül helyesbítse az Önre vonatkozó pontatlan személyes adatokat. Figyelembe véve az adatkezelés célját, Ön jogosult arra, hogy kérje a hiányos személyes adatok – egyebek mellett kiegészítő nyilatkozat útján történő – kiegészítését.
Ön jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül törölje az Önre vonatkozó személyes adatokat, az adatkezelő pedig köteles arra, hogy Önre vonatkozó személyes adatokat indokolatlan késedelem nélkül törölje meghatározott feltételek esetén.
Ha az adatkezelő nyilvánosságra hozta a személyes adatot, és azt törölni köteles, az elérhető technológia és a megvalósítás költségeinek figyelembevételével megteszi az ésszerűen elvárható lépéseket – ideértve technikai intézkedéseket – annak érdekében, hogy tájékoztassa az adatokat kezelő adatkezelőket, hogy Ön kérelmezte a szóban forgó személyes adatokra mutató linkek vagy e személyes adatok másolatának, illetve másodpéldányának törlését.
Ön jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő korlátozza az adatkezelést, ha az alábbi feltételek valamelyike teljesül:
Ön jogosult arra, hogy az Önre vonatkozó, általa egy adatkezelő rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja, továbbá jogosult arra, hogy ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa anélkül, hogy ezt akadályozná az az adatkezelő, amelynek a személyes adatokat a rendelkezésére bocsátotta (…)
A jogos érdeken, illetve a közhatalmi jogosítványon, mint jogalapokon alapuló adatkezelések esetében Ön jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból bármikor tiltakozzon személyes adatainak a (…) kezelése ellen, ideértve az említett rendelkezéseken alapuló profilalkotást is.
Ha a személyes adatok kezelése közvetlen üzletszerzés érdekében történik, Ön jogosult arra, hogy bármikor tiltakozzon az Önre vonatkozó személyes adatok e célból történő kezelése ellen, ideértve a profilalkotást is, amennyiben az a közvetlen üzletszerzéshez kapcsolódik. Ha Ön tiltakozik a személyes adatok közvetlen üzletszerzés érdekében történő kezelése ellen, akkor a személyes adatok a továbbiakban e célból nem kezelhetők.
Ön jogosult arra, hogy ne terjedjen ki Önre az olyan, kizárólag automatizált adatkezelésen – ideértve a profilalkotást is – alapuló döntés hatálya, amely rá nézve joghatással járna vagy őt hasonlóképpen jelentős mértékben érintené.
Az előző bekezdés nem alkalmazandó abban az esetben, ha a döntés:
Az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül, de mindenféleképpen a kérelem beérkezésétől számított 1 hónapon belül tájékoztatja Önt a fenti kérelmek nyomán hozott intézkedésekről.
Szükség esetén ez 2 hónappal meghosszabbítható. A határidő meghosszabbításáról az adatkezelő a késedelem okainak megjelölésével a kérelem kézhezvételétől számított 1 hónapon belül tájékoztatja Önt.
Ha az adatkezelő nem tesz intézkedéseket Ön kérelme nyomán, késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja Önt az intézkedés elmaradásának okairól, valamint arról, hogy Ön panaszt nyújthat be valamely felügyeleti hatóságnál, és élhet bírósági jogorvoslati jogával.
Az adatkezelő és az adatfeldolgozó a tudomány és technológia állása és a megvalósítás költségei, továbbá az adatkezelés jellege, hatóköre, körülményei és céljai, valamint a természetes személyek jogaira és szabadságaira jelentett, változó valószínűségű és súlyosságú kockázat figyelembevételével megfelelő technikai és szervezési intézkedéseket hajt végre annak érdekében, hogy a kockázat mértékének megfelelő szintű adatbiztonságot garantálja, ideértve, többek között, adott esetben:
Ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően magas kockázattal jár a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve, az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatja az érintettet az adatvédelmi incidensről.
Az érintett részére adott tájékoztatásban világosan és közérthetően ismertetni kell az adatvédelmi incidens jellegét, és közölni kell az adatvédelmi tisztviselő vagy a további tájékoztatást nyújtó egyéb kapcsolattartó nevét és elérhetőségeit; ismertetni kell az adatvédelmi incidensből eredő, valószínűsíthető következményeket; ismertetni kell az adatkezelő által az adatvédelmi incidens orvoslására tett vagy tervezett intézkedéseket, beleértve adott esetben az adatvédelmi incidensből eredő esetleges hátrányos következmények enyhítését célzó intézkedéseket.
Az érintettet nem kell tájékoztatni, ha a következő feltételek bármelyike teljesül:
Ha az adatkezelő még nem értesítette az érintettet az adatvédelmi incidensről, a felügyeleti hatóság, miután mérlegelte, hogy az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően magas kockázattal jár-e, elrendelheti az érintett tájékoztatását.
Az adatvédelmi incidenst az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül, és ha lehetséges, legkésőbb 72 órával azután, hogy az adatvédelmi incidens a tudomására jutott, bejelenti az 55. cikk alapján illetékes felügyeleti hatóságnak, kivéve, ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően nem jár kockázattal a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve. Ha a bejelentés nem történik meg 72 órán belül, mellékelni kell hozzá a késedelem igazolására szolgáló indokokat is.
Ha a kötelező adatkezelés időtartamát, vagy szükségessége időszakos felülvizsgálatát törvény, helyi önkormányzat rendelete, vagy az Európai Unió kötelező jogi aktusa nem határozza meg, az adatkezelő az adatkezelés megkezdésétől legalább háromévente felülvizsgálja, hogy az általa, illetve a megbízásából vagy rendelkezése alapján eljáró adatfeldolgozó által kezelt személyes adat kezelése az adatkezelés céljának megvalósulásához szükséges-e.
Ezen felülvizsgálat körülményeit és eredményét az adatkezelő dokumentálja, e dokumentációt a felülvizsgálat elvégzését követő tíz évig megőrzi és azt a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (a továbbiakban: Hatóság) kérésére a Hatóság rendelkezésére bocsátja.
Az adatkezelő esetleges jogsértése ellen panasszal a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál lehet élni:
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5.
Telefon: +36 -1-391-1400
Fax: +36-1-391-1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
A tájékoztató elkészítése során figyelemmel voltunk az alábbi jogszabályokra:
1.1 Az Indagroup Kft. elsősorban külföldi bútorok importálásával és értékesítésével, ennek keretében bútorok egyedi megrendelésre történő legyártatásával és értékesítésével, valamint lakberendezési és belsőépítészeti tervezési szolgáltatások nyújtásával foglalkozik. A szolgáltatások igénybevétele előtt kérjük, hogy figyelmesen olvassa el az alábbi Általános Szerződési Feltételeket. A szolgáltatások igénybevételével Ön, mint ügyfél (a továbbiakban: „Megrendelő”), elfogadja az itt leírt feltételeket.
1.2 A Szolgáltató elérhetőségei:
2.1 A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások:
2.2 A Megrendelő a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a jelen ÁSZF-ben meghatározott feltételek szerint veszi igénybe.
3.1 A szerződés létrejötte: A szerződés akkor jön létre, amikor a Megrendelő a szolgáltatások igénybevételéhez szükséges adatokat a Szolgáltató számára megadja, és a Szolgáltató azokat részére írásban, legalább e-mailen, akár ajánlat formájában visszaigazolja, és azokat a Megrendelő akár írásban, akár ráutaló magatartással elfogadja. Ilyen megrendelői elfogadó jognyilatkozatnak és magatartásnak minősül a Szolgáltató általi előlegbekérő, előlegszámla megrendelői teljesítése, vagy a Szolgáltató által kért bármilyen, a szolgálatás tárgyára vonatkozó megrendelői fizetési kötelezettség teljesítése.
A Szolgáltatót abban az esetben terhelik szerződéses kötelezettségek, ha a Megrendelő a szerződés teljesítéséhez szükséges adatokat teljeskörűen megadta, és a Szolgáltató által kért előleget az annak teljesítésére irányuló felhívásban írt határidőben hiánytalanul megfizette. Az előleg Megrendelő általi késedelmes teljesítés esetén – a felek eltérő megállapodása hiányában – Szolgáltató a szerződés teljesítésére nem köteles, és ebben az esetben a késedelmesen teljestett összeget köteles Megrendelő részére visszatéríteni a … pont szerinti bánatpénz felszámítása és beszámítása mellett.. Ezt a részt nem értem. Hogy az előleget fizetik be későn, mi elállunk, és visszafizetjük inkább, mert mondjuk már nem teljesíthető, az oké, de akkor is lenne bánatpénz?
4.1 Árajánlat és szerződéses feltételek: A Szolgáltató a gyártótól történő megrendelése előtt minden esetben pontos és részletezett árajánlatot küld a Megrendelő számára e-mailen, amely tartalmazza a bútorok vagy a lakberendezési/belsőépítészeti szolgáltatás teljes bruttó díját, valamint minden egyéb költséget (például installáció díja, tervezési díj). Az esetleges szállítási díj nem része az árajánlatnak, mivel szállítást nem a Szolgáltató, hanem egy harmadik vállalkozás, a Szolgáltató partnercége végzi, és a szállítási költséget a Megrendelő ezen partnercég külön kalkulációja alapján kapja meg, figyelembe véve a bútorok súlyát és a szállítási távolságot.
4.2 A Megrendelő jóváhagyása és előlegfizetés: A Megrendelő az árajánlatot az előleg befizetésével minden esetben elfogadja, mellyel a felek között a szerződés létrejön. Az előleg összegét a előlegbekérő tartalmazza, amelynek kifizetése szükséges a megrendelés véglegesítéséhez és a megrendelt termék gyártási, importálási folyamatának megkezdéséhez vagy a tervezés megkezdéséhez.
4.3 Fizetési feltételek:
4.4 Deviza átváltás: A megrendelés végösszegét euróban határozzuk meg. Az előleg, valamint a végszámla kifizetésének napján érvényes Magyar Nemzeti Bank (MNB) euró deviza középárfolyama alapján történik az árak forintra történő átváltása.
4.5 Szállítási díj: A szállítási díj a Megrendelő számára külön kalkuláció alapján kerül meghatározásra, figyelembe véve a szállítandó termékek súlyát és a szállítási távolságot. A Szolgáltató a szállítási díjat a Megrendelő számára egyedi ajánlat formájában küldi el, valójában a bevett szokás az, hogy ugyan adunk ajánlatot, de ezután az ügyfeleket csak összekötjük a szállítócéggel (értsd: van egy elektronikus rendszer, amin keresztül feltöltjük az adataikat és az információkat a szállító cég számára, ez automatikusan kalkulál árat, amit megírunk az ügyfélnek és ha úgy dönt, hogy elfogadja, akkor véglegesítjük a szállító felé. Természetesen szervezheti a szállítást vagy viheti saját maga is, nem kötelező elfogadni, de ez esetben nem vállalunk a szállítás utáni állapotért felelősséget) A lényeg, hogy az ügyfél közvetlenül a szállítónak fizet, minden esetben a szállítás után.
4.6 Fizetési módok: A Megrendelő a díjat banki átutalással, készpénzben fizetheti meg. Fizetés esetén a Megrendelő köteles a fizetési határidőt betartani, és a megfelelő referenciaadatokat feltüntetni a banki tranzakció során.
4.7 Késedelmes fizetés: Az előleg teljesítésében beálló fizetési késedelem a Szolgáltató szerződéses kötelezettségeinek hiányát vonja maga után, a szerződés – a felek eltérő megállapodása hiányában – ebben az esetben minden további jognyilatkozat nélkül megszűnik. Amennyiben a Megrendelő a végszámla teljesítésében késedelembe esik, úgy a késedelem minden megkezdett napjára a Ptk. ………… szerinti késedelmi kamatot köteles megfizetni. ….. napi késedelem után Szolgáltató a megrendelt termékek után a késedelmi kamat mellett jogosult napi ………….,-Ft tárolási díjat Megrendelő részére felszámolni. Összesen …. napi késedelem után Szolgáltató jogosult a szerződéstől érdekmúlás bizonyítása nélkül elállni egyoldalú nyilatkozatával, és választása szerint a termékeket más 3. személy részére értékesíteni és a befizetett előleg összegét bánatpénzként megtartani. A tárolási díjunk egy hét ingyenesség után minden megkezdett hétre 2500 Ft + Áfa/nm/hét. Ezt tudom, a többi …-ra ajánj valamit, kérlek. Gondolom úgysem fogjuk behajtani soha.
4.8. A Szolgáltató által meghatározott árak bruttó árak, azok tartalmazzák az általános forgalmi adó összegét is.
5.1 A Megrendelő köteles a Szolgáltató számára a bútorokkal és lakberendezéssel kapcsolatos egyedi igényeket (pl. méret, szín, anyag, stílus, térhasználat) pontosan megadni a megrendeléskor. Az igények pontosítása érdekében a Megrendelő kérhet konzultációt a Szolgáltatótól.
5.2 A szolgáltatások teljesítése az egyedi bútorok gyártása, a nemzetközi szállítás és a tervezési folyamatok miatt hosszabb időt vehet igénybe. A pontos időpontok a Megrendelővel folyamatosan egyeztetésre kerülnek, és Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató által közölt gyártási és szállítási határidők tájékoztató jellegűek, azok minden esetben a gyártótól függenek, melyre Szolgáltatónak nincs befolyása. Szolgáltató ennek megfelelően a termék átadásának határideje körében arra köteles, hogy a gyártó által közölt átadási és szállítási időpontot, illetve annak módosulását a Megrendelővel kellő határidőben közölje.
5.3. Szolgáltató a megrendelt terméken fennálló tulajdonjogát a szolgáltatási díj (vételár) teljes bruttó összegének és a jelen ÁSZF-ben meghatározott költségek megfizetéséig fenntartja. Erre tekintettel ezen összegek kiegyenlítése előtt a terméket biztosítékul adni vagy más módon megterhelni nem lehet.
5.4. A kárveszély a termék átvételekor, a Megrendelőnek történő átadásakor száll át Megrendelőre az átadás helyén, azaz a Szolgáltató székhelyén, telephelyén, fióktelepén vagy raktárában, vagy amennyiben a felek az átadás és átvétel vonatkozásában más helyben állapodtak meg, a megállapodott átadási helyen abban az időpontban, amikor a termék a megrendelő birtokába kerül, azaz a termék Megrendelő által végzett és szervezett járműbe történő berakodás során a kárveszélyt már a Megrendelő viseli.
6.1 A Szolgáltató díjfizetés ellenében köteles a Megrendelő által megrendelt bútorokat a szerződéses feltételeknek megfelelően beszerezni, importálni vagy legyártatni, köteles a gyártó által közölt átadási és szállítási időpontot, illetve annak módosulását a Megrendelővel kellő határidőben közölni, és a terméket – a részére történő leszállítást követően – a Megrendelőnek átadásra felkínálni.
6.2 A Szolgáltató díjfizetés ellenében köteles a lakberendezési és belsőépítészeti tervezési szolgáltatásokat a Megrendelő által kért stílusban és funkcionális igények szerint az előzetesen egyeztetett részletezettséggel elkészíteni.
6.3 A Szolgáltató tájékoztatja a Megrendelőt minden olyan fontos változásról, amely a rendelés teljesítését érintheti.
6.4. Szolgáltató telefonon, e-mailben vagy levélben köteles értesíteni Megrendelőt a megrendelt termék megérkezéséről (a továbbiakban: értesítés). Telefonon, vagy személyesen történő értesítés esetén Szolgáltató köteles az értesítést e-mail útján, vagy más bizonyítható módon is megtenni. Az értesítést kézbesítettnek kell tekinteni levélküldés esetén a postára adástól számított 5. napon, e-mailben küldött értesítést a megküldését követő naptári napon, a telefonon történt értesítés azonnal kézbesítettnek tekintendő. Felek felelősek azért, hogy az általuk a szerződéskötéskor megadott adatok a valóságnak megfelelnek és kötelesek a másik felet kapcsolattartáshoz és kézbesítéshez szükséges adataikban bekövetkező változásról haladéktalanul értesíteni.
7.1 A Megrendelő jogosult a Szolgáltatótól az igénybevett szolgáltatással kapcsolatosan tájékoztatást és segítséget kérni.
7.2 A Megrendelő köteles biztosítani, hogy az általa megadott adatok és specifikációk pontosak és helyesek legyenek. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a Megrendelő által helytelenül megadott adatokból eredő következményekért.
7.3 A Megrendelő köteles a szolgáltatás ellenértékét az árajánlatban, a Szolgáltató által közölt fizetési felhívásokban és dokumentumokban, valamint a jelen ÁSZF-ben foglaltak szerint megfizetni.
7.4. Megrendelő a megrendelt terméket kizárólag a teljes szolgáltatási díj (vételár), valamint a jelen ÁSZF-ben szabályozott költség és egyéb díj megfizetését követően veheti át. Szállítási szolgáltatás megrendelése hiányában Megrendelő saját költségén köteles a szállításról gondoskodni a Szolgáltató által közölt, de legfeljebb az erről való értesítéstől számított …. napos határidőben.
7.5. Megrendelő az értesítés kézbesítésétől számított ……..munkanapon belül köteles az általa megrendelt teljes vételárát – illetve az általa a szerződéskötéskor megfizetett előleget meghaladó hátralékos vételárat – teljes egészében megfizetni és a terméket elszállítani. Amennyiben Megrendelő a kiértesítéstől számított 7 napon belül nem veszi át, az esetben Megrendelő a késedelem 8. napjától kezdődően jogosult tárolási díjat felszámítani a …. pontban írtak szerint.
8.1 Elállás a megrendeléstől: A Megrendelő jogosult a megrendeléstől elállni a szolgáltatás teljesítésének megkezdése előtt, az alábbiak szerint:
8.2 Bánatpénz: Amennyiben a Megrendelő a rendeléstől eláll, a Szolgáltató jogosult a befizetett előleg 50%-ának megfelelő mértékű bánatpénz felszámítására. A bánatpénz a megrendelés lemondása miatt felmerült adminisztrációs költségeket és a termékek egyedi jellegéből fakadó esetleges veszteségeket hivatott fedezni.
9.1 Egyedi megrendelésre készülő bútorok gyártási és szállítási ideje: Egyedi megrendelésre készülő bútoraink esetén az átlagos gyártási és szállítási idő általában 6-10 hét, amely a megrendelés és az előleg kifizetése után kezdődik. A gyártási és szállítási idő a termékek egyedi jellege miatt változhat, és nem garantált a … pontban írtak szerint.
A megrendelés tervezett pontos gyártási és szállítási időpontját a Megrendelő a gyári visszaigazolás alapján kapja meg, amelyről a gyártás megkezdése a Szolgáltató tájékoztatást ad. Ezen határidőtől való eltérés esetén a Megrendelőt a Szolgáltató haladéktalanul értesíti.
10.1 Átvétel a raktárban: Az elkészült termék külső raktárunkba érkezik: Quick Trans Hungary Kft., 2040 Budaörs, Raktár út 1.
10.2 Tárolás a raktárban: A megrendelt termékek beérkezését követően 1 hétig díjmentesen tároljuk őket raktárunkban. Ezt követően, a … pontnak megfelelően tárolási díj kerül felszámításra.
11.Kellékszavatosság termékek esetén
Ha a termék a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban foglaltaknak (hibás teljesítés) a Megrendelő a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Szolgáltató mentesül felelőssége alól, ha a Megrendelő a hibát a szerződés megkötésének időpontjában ismerte vagy a hibát a szerződés megkötésének időpontjában ismernie kellett.
Megrendelő a teljesítés időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit. Fogyasztónak minősülő megrendelő (a továbbiakban: Fogyasztó) a teljesítés időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a hibákért, amelyek a teljesítés időpontjában már léteztek. Nem számít az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a terméket rendeltetésszerűen nem tudja használni. A terméknek a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik.
Kellékszavatossági igénye alapján a Megrendelő választása szerint:
Kellékszavatossági igénye alapján a Fogyasztó választása szerint:
Szolgáltató megtagadhatja a kijavítást és a kicserélést, ha az lehetetlen vagy aránytalan többletköltséget eredményezne a Szolgáltatónak, figyelembe véve valamennyi körülményt, a hibátlan termék értékét és a szerződésszegés súlyát.
A Fogyasztó akkor kérheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a szerződés megszüntetését, ha a Szolgáltató a terméket nem javította ki vagy nem cserélte ki, illetve a Szolgáltató azt a saját költségén nem végezte el, ismételt hiba merült fel a kijavítás vagy a kicserélés ellenére, vagy a hiba olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy a szerződés megszüntetését teszi indokolttá, illetve a Szolgáltató nem vállalta vagy észszerű határidőn belül nem tudta vállalni a kijavítást vagy a kicserélést.
Jelentéktelen hiba miatt a szerződés megszüntetésének nincs helye.
A Fogyasztó kellékszavatossági jogait a kötelező jótállás alá tartozó árukra vonatkozó speciális szabályok (….. pont) figyelembevételével gyakorolhatja.
A választott kellékszavatossági jogáról a Megrendelő egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
Megrendelő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul közölni a Szolgáltatóval. Fogyasztóval megkötött szerződés esetén a 2 hónapon belül közölt hiba késedelem nélkül közöltnek tekintendő. A közlés késedelméből eredő kárért a Megrendelő a felelős.
Ha a temék meghibásodásában a Megrendelőt terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a Megrendelő köteles viselni… ű
Fogyasztó részére eladott, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) alapján kiadott miniszteri rendeletben felsorolt termékekre kötelező jótállás terjed ki. A jótállás időtartama: a) 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén kettő év, b) 250 000 forintot meghaladó eladási ár esetén három év. E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár.
A termék kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Fogyasztó a terméket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
Ha a jótállási időtartam alatt a termék első alkalommal történő javítása során a Szolgáltató részéről megállapítást nyer, hogy a termék nem javítható, a Fogyasztó – különösen az egyedi szerződésben foglalt, vagy a minőségi kifogásról szóló jegyzőkönyvben felvett – eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató köteles az terméket nyolc napon belül kicserélni. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a Fogyasztó által bemutatott, a termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat nyolc napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.
Ha a jótállási időtartam alatt a termék három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában –,a Szolgáltató köteles a terméket nyolc napon belül kicserélni. Ha a termék kicserélésére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a Fogyasztó által bemutatott, a termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton feltüntetett vételárat nyolc napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.
Ha a termék kijavításra a kijavítási igény Szolgálató részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, a Fogyasztó – különösen az egyedi szerződésben foglalt, vagy a minőségi kifogásról szóló jegyzőkönyvben felvett – eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató köteles a terméket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a Fogyasztó által bemutatott, a termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.
A Korm. rendelet szerinti jótállás érvényességéhez, valamint a jótállásból eredő jogok érvényesítéséhez a Szolgáltató további követelményt támaszthat a Fogyasztóval szemben, feltéve, hogy a termék megfelelő üzembe helyezése vagy üzemben tartása más módon nem biztosítható és a követelmény teljesítése nem jelent aránytalan terhet a Fogyasztó számára, valamint Szolgáltató a Fogyasztót e követelményről előzetesen tájékoztatta.
Megrendelő tudomásul veszi, hogy Szolgáltató mentesül a szavatossági felelősség alól az olyan hiba esetén, amely hibát Megrendelő a szerződéskötéskor ismert vagy ismernie kellett, illetve amely hibára tekintettel a terméket Megrendelő csökkentett áron vásárolta.
A megrendelt bútorok, illetve egyéb lakberendezési termékek esetén a meghirdetett termékek méreteiben, színeiben a kereskedelmi szokás alapján elfogadható mértékű eltérése megengedett, amely nem minősül hibának, ezért a Szolgáltató azokért felelőséggel nem tartozik.
Ha a Fogyasztó szavatossági és jótállási igényének megítéléshez szakvélemény beszerzése szükséges, a szakvélemény beszerzésének költsége azt a felet terheli, amelyik a szakvélemény beszerzését kezdeményezi.
A Fogyasztó a Szolgáltató által részére eladott termék hibája esetén termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként a Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Termékszavatossági igényét a Fogyasztó kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
A gyártó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy
Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Fogyasztó a gyártóval szemben érvényesítheti.
Ha a gyártó meghatározott áru tekintetében meghatározott időtartamra a tartósságra vonatkozó jótállást nyújt, a Fogyasztó közvetlenül a gyártótól követelheti a tartósságra vonatkozó jótállás teljes időtartama alatt, hogy az áru hibáját javítsa ki, vagy az árut cserélje ki, a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályok szerint.
11.1 A Megrendelő személyes adatait a Szolgáltató az adatvédelmi törvényeknek megfelelően kezeli. Az adatkezelési tájékoztatót [link az adatkezelési tájékoztatóra] tartalmazza.
15 Záró rendelkezések
12.1 A jelen ÁSZF a Szolgáltató weboldalán elérhető, és a Megrendelő a szolgáltatás igénybevételével elfogadja az abban foglaltakat.
12.2 Az ÁSZF bármikor módosítható, a módosítások a