Adatvédelmi Szabályzat

1. Bevezetés

Az Indagroup Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely: 2045 Törökbálint, Tópark utca 1/a., adószám: 23386938-2-13, cégjegyzékszám: 13 09 147766, bejegyző bíróság: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága, telefon: +36 70 425 7771, e-mail: mail.indagroup@gmail.com, a társaságot képviseli: Pozsonyi-Izsó Andrea ügyvezető, a továbbiakban: Indagroup Kft.) (a továbbiakban: Szolgáltató, Adatkezelő) alá veti magát a következő szabályzatnak:

A természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) szerint az alábbi tájékoztatást adjuk.

Jelen adatvédelmi szabályzat az alábbi weboldalak és aldomainjeinek adatkezelését szabályozza: https://bretz.indagroup.hu/ 

Az adatvédelmi szabályzat elérhető az alábbi oldalról: https://bretz.indagroup.hu/adatvedelmi-szabalyzat/

A szabályzat módosításai a fenti címen történő közzététellel lépnek hatályba.

Az adatkezelő és elérhetőségei:

Indagroup Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság,
székhely: 2045 Törökbálint, Tópark utca 1/a., adószám: 23386938-2-13,
cégjegyzékszám: 13 09 147766,
bejegyző bíróság: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága,
telefon: +36 70 425 7771,
e-mail: mail.indagroup@gmail.com,
a társaságot képviseli: Pozsonyi-Izsó Andrea ügyvezető.

Az adatvédelmi tisztviselő elérhetőségei:

Az adatkezelő nem nevez ki adatvédelmi tisztviselőt, mert a GDPR 37. cikk (1) bekezdésében foglalt feltételek egyike sem áll fenn.

2. Fogalom meghatározások

  1. személyes adat”: azonosított vagy azonosítható természetes személyre („érintett”) vonatkozó bármely információ; azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján azonosítható;
  2. adatkezelés”: a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján, összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve megsemmisítés;
  3. adatkezelő”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely a személyes adatok kezelésének céljait és eszközeit önállóan vagy másokkal együtt meghatározza; ha az adatkezelés céljait és eszközeit az uniós vagy a tagállami jog határozza meg, az adatkezelőt vagy az adatkezelő kijelölésére vonatkozó különös szempontokat az uniós vagy a tagállami jog is meghatározhatja;
  4. adatfeldolgozó”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely az adatkezelő nevében személyes adatokat kezel;
  5. címzett”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, akivel vagy amellyel a személyes adatot közlik, függetlenül attól, hogy harmadik fél-e. Azon közhatalmi szervek, amelyek egy egyedi vizsgálat keretében az uniós vagy a tagállami joggal összhangban férhetnek hozzá személyes adatokhoz, nem minősülnek címzettnek; az említett adatok e közhatalmi szervek általi kezelése meg kell, hogy feleljen az adatkezelés céljainak megfelelően az alkalmazandó adatvédelmi szabályoknak;
  6. az érintett hozzájárulása”: az érintett akaratának önkéntes, konkrét és megfelelő tájékoztatáson alapuló és egyértelmű kinyilvánítása, amellyel az érintett nyilatkozat vagy a megerősítést félreérthetetlenül kifejező cselekedet útján jelzi, hogy beleegyezését adja az őt érintő személyes adatok kezeléséhez;
  7. adatvédelmi incidens”: a biztonság olyan sérülése, amely a továbbított, tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi.

3. Személyes adatok kezelésére vonatkozó elvek

A személyes adatok:

  • kezelését jogszerűen és tisztességesen, valamint az érintett számára átlátható módon kell végezni („jogszerűség, tisztességes eljárás és átláthatóság”);
  • gyűjtése csak meghatározott, egyértelmű és jogszerű célból történjen, és azokat ne kezeljék ezekkel a célokkal össze nem egyeztethető módon; a 89. cikk (1) bekezdésének megfelelően nem minősül az eredeti céllal össze nem egyeztethetőnek a közérdekű archiválás céljából, tudományos és történelmi kutatási célból vagy statisztikai célból történő további adatkezelés („célhoz kötöttség”);
  • az adatkezelés céljai szempontjából megfelelőek és relevánsak kell, hogy legyenek, és a szükségesre kell korlátozódniuk („adattakarékosság”);
  • pontosnak és szükség esetén naprakésznek kell lenniük; minden észszerű intézkedést meg kell tenni annak érdekében, hogy az adatkezelés céljai szempontjából pontatlan személyes adatokat haladéktalanul töröljék vagy helyesbítsék („pontosság”);
  • tárolásának olyan formában kell történnie, amely az érintettek azonosítását csak a személyes adatok kezelése céljainak eléréséhez szükséges ideig teszi lehetővé; a személyes adatok ennél hosszabb ideig történő tárolására csak akkor kerülhet sor, amennyiben a személyes adatok kezelésére a 89. cikk (1) bekezdésének megfelelően közérdekű archiválás céljából, tudományos és történelmi kutatási célból vagy statisztikai célból kerül majd sor, az e rendeletben az érintettek jogainak és szabadságainak védelme érdekében előírt megfelelő technikai és szervezési intézkedések végrehajtására is figyelemmel („korlátozott tárolhatóság”);
  • kezelését oly módon kell végezni, hogy megfelelő technikai vagy szervezési intézkedések alkalmazásával biztosítva legyen a személyes adatok megfelelő biztonsága, az adatok jogosulatlan vagy jogellenes kezelésével, véletlen elvesztésével, megsemmisítésével vagy károsodásával szembeni védelmet is ideértve („integritás és bizalmas jelleg”).

Az adatkezelő felelős a fentiek megfelelésért, továbbá képesnek kell lennie e megfelelés igazolására („elszámoltathatóság”).

Az adatkezelő nyilatkozik, hogy adatkezelése a jelen pontban foglalt alapelveknek megfelelően történik.

4. Egyes Adatkezelések

4.1. AJÁNLATKÉRÉS MŰKÖDÉSÉHEZ KAPCSOLÓDÓ ADATKEZELÉS

  1. Az adatgyűjtés ténye, a kezelt adatok köre és az adatkezelés célja:

 

Személyes adat

Az adatkezelés célja

Jogalap

Vezeték-és keresztnév

Kapcsolattartás.

 

E-mail cím

Kapcsolattartás.

 

Telefonszám

Kapcsolattartás, az ajánlatkéréssel kapcsolatos kérdések hatékonyabb egyeztetése.

 

Az ajánlatkérés időpontja

Technikai művelet végrehajtása.

 

Az ajánlatkéréskori IP cím

Technikai művelet végrehajtása.

 

Az e-mail cím nem szükséges, hogy személyes adatot tartalmazzon.

  1. Az érintettek köre: Az árajánlati űrlapot használó valamennyi érintett.
  2. Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje: Ha a GDPR 17. cikk (1) bekezdésében foglalt feltételek valamelyike fennáll, úgy az érintett törlési kérelméig tart. Az érintett által megadott bármely személyes adat törléséről az adatkezelő a GDPR 19. cikke alapján, elektronikus úton tájékoztatja az érintettet. Ha az érintett törlési kérelme kiterjed az általa megadott e-mail címre is, akkor az adatkezelő a tájékoztatást követően az e-mail címet is törli. Kivéve a számviteli bizonylatok esetében, hiszen a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 169. § (2) bekezdése alapján 8 évig meg kell őrizni ezeket az adatokat. Az érintett szerződéses adatai a polgárjogi elévülési idő leteltével törölhetőek az érintett törlési kérelme alapján.

A könyvviteli elszámolást közvetlenül és közvetetten alátámasztó számviteli bizonylatot (ideértve a főkönyvi számlákat, az analitikus, illetve részletező nyilvántartásokat is), legalább 8 évig kell olvasható formában, a könyvelési feljegyzések hivatkozása alapján visszakereshető módon megőrizni.

  1. Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye, a személyes adatok címzettjei:
  • A személyes adatokat az adatkezelő munkatársai kezelhetik, a fenti alapelvek tiszteletben tartásával.
  • A személyes adatokat az értékesítés lehetővé tétele céljából kezeli az adott terméket értékesítő partner adatkezelő.
  1. Az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése:
  • Az érintett kérelmezheti az adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatokhoz való hozzáférést, azok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és
  • az érintettnek joga van az adathordozhatósághoz, továbbá a hozzájárulás bármely időpontban történő visszavonásához.
  1. A személyes adatokhoz való hozzáférést, azok törlését, módosítását, vagy kezelésének korlátozását, az adatok hordozhatóságát az alábbi módokon tudja érintett kezdeményezni:
  • postai úton a 2045 Törökbálint, Tópark utca 1/a. címen,
  • e-mail útján az mail.indagroup@gmail.com e-mail címen,
  1. Az adatkezelés jogalapja:
  • a GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) és c) pont,
  • Az elektronikus kereskedelemi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (a továbbiakban: Elker tv.) 13/A. § (3) bekezdése:

A szolgáltató a szolgáltatás nyújtása céljából kezelheti azon személyes adatokat, amelyek a szolgáltatás nyújtásához technikailag elengedhetetlenül szükségesek. A szolgáltatónak az egyéb feltételek azonossága esetén úgy kell megválasztania és minden esetben oly módon kell üzemeltetnie az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás nyújtása során alkalmazott eszközöket, hogy személyes adatok kezelésére csak akkor kerüljön sor, ha ez a szolgáltatás nyújtásához és az e törvényben meghatározott egyéb célok teljesüléséhez feltétlenül szükséges, azonban ebben az esetben is csak a szükséges mértékben és ideig.

  • A számviteli jogszabályoknak megfelelő számlát kiállítása esetén a 6. cikk (1) bekezdés c) pontja.
  • A szerződésből eredő követelések érvényesítése esetén a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:21. §-a szerint 5 év.

6:22. § [Elévülés]

(1) Ha e törvény eltérően nem rendelkezik, a követelések öt év alatt évülnek el.

(2) Az elévülés akkor kezdődik, amikor a követelés esedékessé válik.

(3) Az elévülési idő megváltoztatására irányuló megállapodást írásba kell foglalni.

(4) Az elévülést kizáró megállapodás semmis.

  1. Tájékoztatjuk, hogy
  • az adatkezelés szerződés teljesítéséhez és ajánlat adásához szükséges.
  • köteles a személyes adatokat megadni, hogy tudja a partnerünk a rendelését teljesíteni.
  • az adatszolgáltatás elmaradása azzal a következménnyel jár, hogy nem tudja partner a rendelését feldolgozni.

4.2. KAPCSOLATFELVÉTEL

  1. Az adatgyűjtés ténye, a kezelt adatok köre és az adatkezelés célja:

Személyes adat

Az adatkezelés célja

Jogalap

Név

Azonosítás

6. cikk (1) bekezdés a), b) és c) pont

E-mail cím

Kapcsolattartás, válaszüzenetek küldése

6. cikk (1) bekezdés a), b) és c) pont

Telefonszám

Kapcsolattartás

6. cikk (1) bekezdés a), b) és c) pont

Üzenet tartalma

A válaszadáshoz szükséges

6. cikk (1) bekezdés a), b) és c) pont

Az e-mail cím esetében nem szükséges, hogy személyes adatot tartalmazzon.

  1. Az érintettek köre: Az adatkezelőnek bármely üzenetet küldő valamennyi érintett.
  2. Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje: Ha a GDPR 17. cikk (1) bekezdésében foglalt feltételek valamelyike fennáll, úgy az érintett törlési kérelméig tart.
  3. Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye, a személyes adatok címzettjei: A személyes adatokat az adatkezelőnek az erre felhatalmazott munkatársai kezelhetik.
  4. Az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése:
  • Az érintett kérelmezheti az adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatokhoz való hozzáférést, azok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és
  • az érintettnek joga van az adathordozhatósághoz, továbbá a hozzájárulás bármely időpontban történő visszavonásához.
  1. A személyes adatokhoz való hozzáférést, azok törlését, módosítását, vagy kezelésének korlátozását, az adatok hordozhatóságát az alábbi módokon tudja érintett kezdeményezni:
  • postai úton a 2045 Törökbálint, Tópark utca 1/a. címen,
  • e-mail útján az mail.indagroup@gmail.com e-mail címen,
  1. Az adatkezelés jogalapja: az érintett hozzájárulása, 6. cikk (1) bekezdés a), b) és c) pont. Ha Ön felveszi velünk a kapcsolatot, hozzájárul, hogy a kapcsolatfelvétel során hozzánk került személyes adatait (név, telefonszám, e-mail cím) a jelen szabályzatnak megfelelően kezeljük.
  2. Tájékoztatjuk, hogy
  • a jelen adatkezelés az Ön hozzájárulásán alapul, illetve ajánlat adásához szükséges vagy szerződéses jogviszony esetén jogszabályi kötelezettségen (együttműködés) alapul.
  • köteles a személyes adatokat megadni, hogy kapcsolatba tudjon lépni velünk.
  • az adatszolgáltatás elmaradása azzal a következménnyel jár, hogy nem tudja felvenni a kapcsolatot a Szolgáltatóval.
  • a hozzájárulás visszavonása nem érinti a hozzájáruláson alapuló, a visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét.

4.3. ÜGYFÉLKAPCSOLAT

  1. Az adatgyűjtés ténye, a kezelt adatok köre és az adatkezelés célja:

Személyes adat

Az adatkezelés célja

Jogalap

Név, e-mail cím, telefonszám.

Kapcsolattartás, azonosítás, szerződések teljesítése, üzleti cél.

6. cikk (1) bekezdés b) és c) pontja, a szerződésből eredő követelések érvényesítése esetén a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:21. §-a

  1. Az érintettek köre: Az adatkezelővel telefonon/e-mailben/személyesen kapcsolatot tartó, vagy szerződéses jogviszonyban álló valamennyi érintett.
  2. Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje: A megkereséseket tartalmazó levelek az érintett törlési kérelméig tart, de maximum 2 év.
  1. Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye, a személyes adatok címzettjei: A személyes adatokat az adatkezelő erre feljogosított munkatársai kezelhetik, a fenti alapelvek tiszteletben tartásával.
  1. Az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése:
  • Az érintett kérelmezheti az adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatokhoz való hozzáférést, azok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és
  • az érintettnek joga van az adathordozhatósághoz, továbbá a hozzájárulás bármely időpontban történő visszavonásához.
  1. A személyes adatokhoz való hozzáférést, azok törlését, módosítását, vagy kezelésének korlátozását, az adatok hordozhatóságát az alábbi módokon tudja érintett kezdeményezni:
  • postai úton a 2045 Törökbálint, Tópark utca 1/a. címen,
  • e-mail útján az mail.indagroup@gmail.com e-mail címen,
  1. Az adatkezelés jogalapja:
  2. Tájékoztatjuk, hogy
  • az adatkezelés szerződés teljesítéséhez és ajánlat adásához szükséges.
  • köteles a személyes adatokat megadni, hogy tudjuk a szerződést teljesíteni/egyéb kérését teljesíteni.
  • az adatszolgáltatás elmaradása azzal a következménnyel jár, hogy nem tudjuk a szerződést teljesíteni/kérését feldolgozni.

 

4.4. PANASZKEZELÉS

  1. Az adatgyűjtés ténye, a kezelt adatok köre és az adatkezelés célja:

Személyes adat

Az adatkezelés célja

Jogalap

Vezeték-és keresztnév

Azonosítás, kapcsolattartás.

6. cikk (1) bekezdés c) pontja, és a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 17/A. § (7) bekezdése.

E-mail cím

Kapcsolattartás.

Telefonszám

Kapcsolattartás.

Számlázási név és cím

Azonosítás, a megrendelt termékekkel kapcsolatosan felmerülő minőségi kifogások, kérdések és problémák kezelése.

  1. Az érintettek köre: A weboldalon vásárló és a partner felé minőségi kifogással élő, panaszt tevő valamennyi érintett.
  2. Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje: A kifogásról felvett jegyzőkönyv, átirat és az arra adott válasz másolati példányait a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 17/A. § (7) bekezdése alapján 5 évig kell megőrizni.
  3. Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye, a személyes adatok címzettjei: A személyes adatokat a partner munkatársai kezelhetik, a fenti alapelvek tiszteletben tartásával.
  4. Az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése:
  • Az érintett kérelmezheti az adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatokhoz való hozzáférést, azok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és
  • az érintettnek joga van az adathordozhatósághoz, továbbá a hozzájárulás bármely időpontban történő visszavonásához.
  1. A személyes adatokhoz való hozzáférést, azok törlését, módosítását, vagy kezelésének korlátozását, az adatok hordozhatóságát a partner elérhetőségein tudja érintett kezdeményezni.
  2. Tájékoztatjuk, hogy
    • a személyes adat szolgáltatása jogi kötelezettségen
    • a szerződés megkötésének előfeltétele a személyes adatok kezelése.
    • köteles a személyes adatokat megadni, hogy panaszát kezelni tudja partner.
    • az adatszolgáltatás elmaradása azzal a következménnyel jár, hogy nem tudja partner kezelni a panaszát.

5. Címzettek, akikkel a személyes adatokat közlik

címzett”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, akivel vagy amellyel a személyes adatot közlik, függetlenül attól, hogy harmadik fél-e.

5.1. ADATFELDOLGOZÓK (AKIK, AZ ADATKEZELŐ NEVÉBEN VÉGZIK AZ ADATKEZELÉST)

Az adatkezelő a saját adatkezelési tevékenységeinek elősegítése céljából, továbbá érintettel kötött szerződés-, illetve a jogszabályok által támasztott kötelezettségeinek teljesítése érdekében adatfeldolgozókat vesz igénybe.

Az adatkezelő nagy hangsúlyt fektet arra, hogy kizárólag olyan adatfeldolgozókat vegyen igénybe, akik vagy amelyek megfelelő garanciákat nyújtanak az adatkezelés GDPR-ben foglalt követelményeinek való megfelelését és az érintettek jogainak védelmét biztosító, megfelelő technikai és szervezési intézkedések végrehajtására.

Az adatfeldolgozó és bármely, az adatkezelő vagy az adatfeldolgozó irányítása alatt eljáró, a személyes adatokhoz hozzáféréssel rendelkező személy a jelen szabályzatban foglalt személyes adatokat kizárólag az adatkezelő utasításának megfelelően kezeli.

Az adatfeldolgozó tevékenységeiért az adatkezelő jogi felelősséggel tartozik. Az adatfeldolgozó csak abban az esetben tartozik felelősséggel az adatkezelés által okozott károkért, ha nem tartotta be a GDPR-ben meghatározott, kifejezetten az adatfeldolgozókat terhelő kötelezettségeket, vagy ha az adatkezelő jogszerű utasításait figyelmen kívül hagyta, vagy azokkal ellentétesen járt el.

Az adatfeldolgozónak az adatok kezelését érintően érdemi döntéshozatala nincsen.

Az adatkezelő az informatikai háttár biztosítására tárhely-szolgáltatót, a megrendelt termékek kiszállítására futárszolgálatot, mint adatfeldolgozót vehet igénybe.

5.2. EGYES ADATFELDOLGOZÓK
tárhelyet a Hostinger International Ltd. (Székhely: 61 Lordou Vironos Street 6023 Larnaca Cyprus, telefonszám: +370 645 03378, weboldal: www.hostinger.com) biztosítja.

5.3. ADATTOVÁBBÍTÁS HARMADIK FÉL RÉSZÉRE

A harmadik fél adatkezelők a saját nevükben, a saját adatvédelmi szabályzatuknak megfelelően kezelik az általunk közölt személyes adatokat.

„harmadik fél”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely nem azonos az érintettel, az adatkezelővel, az adatfeldolgozóval vagy azokkal a személyekkel, akik az adatkezelő vagy adatfeldolgozó közvetlen irányítása alatt a személyes adatok kezelésére felhatalmazást kaptak;

Értékesítés

  1.  A Címzett által ellátott tevékenység:
  2.  Adatkezelő:
  3. Az adatkezelés ténye, a kezelt adatok köre: Az érintett által megadott, az értékesítéshez szükséges valamennyi adat.
  4. Az érintettek köre: A weboldalon rendelő valamennyi érintett.
  5. Az adatkezelés célja: A kiszállítás lehetővé tétele.
  6. Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje: A szerződés teljesítéséig tart.
  7. Az adatfeldolgozás jogalapja: a GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja. Az adatkezelés az érintett kérésére történő online fizetés teljesítéséhez szükséges.
  8. Az érintett jogai:
  • Ön tájékozódhat az adatkezelés körülményeiről,
  • Ön jogosult arra, hogy az adatkezelőtől visszajelzést kapjon, hogy a személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, illetve hozzáférhet az adatkezeléssel kapcsolatos valamennyi információhoz.
  • Ön jogosult arra, hogy az Önre vonatkozó személyes adatait tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja.
  • Ön jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül helyesbítse a pontatlan személyes adatait.

6. COOKIE-K (SÜTIK) KEZELÉSE

  1. Webáruházakra jellemző cookie-k az úgynevezett „jelszóval védett munkamenethez használt cookie”, „bevásárlókosárhoz szükséges cookie-k”, „biztonsági cookie-k”, „Szükségszerű cookie-k”, ”Funkcionális cookie-k”, és a „weboldal statisztikájának kezeléséért felelős cookie-k” melyek használatához nem szükséges előzetes hozzájárulást kérni az érintettektől.
  2.  Az adatkezelés ténye, a kezelt adatok köre: Egyedi azonosítószám, dátumok, időpontok.
  3. Az érintettek köre: A weboldalt látogató valamennyi érintett.
  4. Az adatkezelés célja:
  • A látogató beállításainak, használati szokásainak rögzítésével az oldalon való navigáció és ezáltal a honlap használatának megkönnyítése,
  • a felhasználói élmény javítása, azáltal, hogy információt gyűjtünk arról, hogy a látogató hogyan használja a weboldalt, mely aloldalait látogatja vagy használja leggyakrabban. Így megtudhatjuk, hogyan biztosítsunk még jobb felhasználói élményt, ha ismét meglátogatja oldalunkat,
  • statisztikák gyűjtése, melyek elemezése segíti megérteni azt, hogy a látogatók hogyan használják a weboldal mellett a további online szolgáltatásokat, amelyeket ezáltal tovább fejleszthetünk,
  • a weboldal továbbfejlesztése, majd transzparenssé tétele a látogatói igényeknek megfelelően
  • adott esetben célzott hirdetések elhelyezése, hogy a látogató számára a leginkább releváns ajánlatokat jelenítsük meg.
  1. Az adatkezelés jogalapja:
  • Az Általános Adatvédelmi Rendelet (General Data Protection Regulation – GDPR, 2016/679/EU), valamint az információs önrendelkezési jogról és információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.) szerint a látogatók önkéntes hozzájárulása,
  • valamint az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Elkertv.) 13/A. §-a által biztosított adatkezelési engedély, amely szerint a látogató hozzájárulása nélkül kezelhetők a látogatók természetes személyazonosító adatai (név, születési név, anyja születési neve, születési hely és idő) és lakcíme az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés létrehozása, tartalmának meghatározása, módosítása, teljesítésének figyelemmel kísérése, az abból származó díjak számlázása, valamint az azzal kapcsolatos követelések érvényesítése céljából, továbbá a látogató hozzájárulás nélkül kezelhetők a látogató természetes személyazonosító adatai, lakcíme, valamint a szolgáltatás igénybevételének időpontjára, időtartamára és helyére vonatkozó adatok az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás nyújtására irányuló szerződésből származó díjak számlázása céljából.
  • Az érintettől hozzájárulás nem szükséges, amennyiben a cookie-k használatának kizárólagos célja az elektronikus hírközlő hálózaton keresztül történő közléstovábbítás vagy arra az előfizető vagy felhasználó által kifejezetten kért, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás nyújtásához a szolgáltatónak feltétlenül szüksége van.
  1. Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje:

Süti

Típus

Időtartam

Leírás

Marketing

IDE

0

2 év

A Google DoubleClick által használt és tárolja az információkat arról, hogy a felhasználó hogyan használja a honlapot és bármely más hirdetést, mielőtt meglátogatja a webhelyet. Ez arra szolgál, hogy a felhasználóknak releváns hirdetések jelenjenek meg.

Statisztika

_ga

0

2 év

Ezt a sütit a Google Analytics használja. A süti a webhely használatának nyomon követésre szolgál. Személyes adat nem kerül tárolásra.

_gid

0

1 nap

Ezt a sütit a Google Analytics használja arra, hogy információkat tároljanak arról, hogy a látogatók hogyan használnak egy webhelyet, és segít létrehozni egy elemző jelentést a weboldal működéséről. Az adatok névtelen formában kerülnek rögzítésre.

_gat_gtag_UA_168749611_1

0

1 perc

Ezt a sütit a Google Analytics használja arra, hogy korlátozza az adatgyűjtést a nagy forgalmú webhelyeken.

Szükséges

viewed_cookie_policy

0

1 óra

A süti arra szolgál, hogy a süti beállítások elmentésre kerüljenek. Nem tárol semmilyen személyes adatot.

Beállítások

pll_language

  

Ez a süti a weboldalon legutoljára megtekintett nyelv kódját tárolja. Ez ahhoz szükséges, hogy a weboldal a felhasználó által választott nyelven jelenjen meg a következő megtekintéskor.

7. Google és facebook szolgáltatások használata

7.1. GOOGLE ADS KONVERZIÓKÖVETÉS HASZNÁLATA

  1. A „Google Ads” nevű online reklámprogramot használja az adatkezelő, továbbá annak keretein belül igénybe veszi a Google konverziókövető szolgáltatását. A Google konverziókövetés a Google Inc. elemző szolgáltatása (1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA; „Google“).
  2. Amikor Felhasználó egy weboldalt Google-hirdetés által ér el, akkor egy a konverziókövetéshez szükséges cookie kerül a számítógépére. Ezeknek a cookie-knak az érvényessége korlátozott, és nem tartalmaznak semmilyen személyes adatot, így a Felhasználó nem is azonosítható általuk.
  3. Amikor a Felhasználó a weboldal bizonyos oldalait böngészi, és a cookie még nem járt le, akkor a Google és az adatkezelő is láthatja, hogy Felhasználó a hirdetésre kattintott.
  4. Minden Google Ads ügyfél másik cookie-t kap, így azokat az Ads ügyfeleinek weboldalain keresztül nem lehet nyomon követni.
  5. Az információk – melyeket a konverziókövető cookie-k segítségével szereztek – azt a célt szolgálják, hogy az Ads konverziókövetést választó ügyfeleinek számára konverziós statisztikákat készítsenek. Az ügyfelek így tájékozódnak a hirdetésükre kattintó és konverziókövető címkével ellátott oldalra továbbított felhasználók számáról. Azonban olyan információkhoz nem jutnak hozzá, melyekkel bármelyik felhasználót azonosítani lehetne.
  6. Ha nem szeretne részt venni a konverziókövetésben, akkor ezt elutasíthatja azáltal, hogy böngészőjében letiltja a cookie-k telepítésének lehetőségét. Ezután Ön nem fog szerepelni a konverziókövetési statisztikákban.
  7. További információ valamint a Google adatvédelmi nyilatkozata az alábbi oldalon érhető el: google.de/policies/privacy/

7.2. A GOOGLE ANALYTICS ALKALMAZÁSA

  1. Ez a honlap a Google Analytics alkalmazást használja, amely a Google Inc. („Google”) webelemző szolgáltatása. A Google Analytics úgynevezett „cookie-kat”, szövegfájlokat használ, amelyeket a számítógépére mentenek, így elősegítik Felhasználó által látogatott weblap használatának elemzését.
  2. A Felhasználó által használt weboldallal kapcsolatos cookie-kkal létrehozott információk rendszerint a Google egyik USA-beli szerverére kerülnek és tárolódnak. Az IP-anonimizálás weboldali aktiválásával a Google a Felhasználó IP-címét az Európai Unió tagállamain belül vagy az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes más államokban előzőleg megrövidíti.
  3. A teljes IP-címnek a Google USA-ban lévő szerverére történő továbbítására és ottani lerövidítésére csak kivételes esetekben kerül sor. Eme weboldal üzemeltetőjének megbízásából a Google ezeket az információkat arra fogja használni, hogy kiértékelje, hogyan használta a Felhasználó a honlapot, továbbá, hogy a weboldal üzemeltetőjének a honlap aktivitásával összefüggő jelentéseket készítsen, valamint, hogy a weboldal- és az internethasználattal kapcsolatos további szolgáltatásokat teljesítsen.
  4. A Google Analytics keretein belül a Felhasználó böngészője által továbbított IP-címet nem vezeti össze a Google más adataival. A cookie-k tárolását a Felhasználó a böngészőjének megfelelő beállításával megakadályozhatja, azonban felhívjuk figyelmét, hogy ebben az esetben előfordulhat, hogy ennek a honlapnak nem minden funkciója lesz teljes körűen használható. Megakadályozhatja továbbá, hogy a Google gyűjtse és feldolgozza a cookie-k általi, a Felhasználó weboldalhasználattal kapcsolatos adatait (beleértve az IP-címet is), ha letölti és telepíti a következő linken elérhető böngésző plugint. https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=hu

7.3. FACEBOOK PIXEL

  1. A Facebook-képpont olyan kód, amelynek a segítségével a honlapon jelentés készül a konverziókról, célközönségek állíthatók össze, és az oldal tulajdonosa részletes elemzési adatokat kap a látogatók honlap használatáról. A Facebook remarketing pixel követőkód segítségével a weboldal látogatóinak személyre szabott ajánlatokat, hirdetéseket jeleníthet meg a Facebook felületén. A Facebook remarketing lista nem alkalmas személyazonosításra. A Facebook Pixellel / Facebook-képponttal kapcsolatosan további információt itt találhat: https://www.facebook.com/business/help/651294705016616

7.4. KÖZÖSSÉGI OLDALAK

  1. Az adatgyűjtés ténye, a kezelt adatok köre: Facebook/Google+/Twitter/Pinterest/Youtube/Instagram stb. közösségi oldalakon regisztrált neve, illetve a felhasználó nyilvános profilképe.
  2. Az érintettek köre: Valamennyi érintett, aki regisztrált a Facebook/Google+/Twitter/Pinterest/Youtube/Instagram stb. közösségi oldalakon, és „lájkolta” a Szolgáltató közösségi oldalát, illetve a közösségi oldalon keresztül felvette a kapcsolatot az adatkezelővel.
  3. Az adatgyűjtés célja: A közösségi oldalakon, a weboldal egyes tartalmi elemeinek, termékeinek, akcióinak vagy magának a weboldalnak a megosztása, illetve „lájkolása”, követése, népszerűsítése.
  4. Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje, az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye és az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése: Az adatok forrásáról, azok kezeléséről, illetve az átadás módjáról, és jogalapjáról az adott közösségi oldalon tájékozódhat az érintett. Az adatkezelés a közösségi oldalakon valósul meg, így az adatkezelés időtartamára, módjára, illetve az adatok törlési és módosítási lehetőségeire az adott közösségi oldal szabályozása vonatkozik.
  5. Az adatkezelés jogalapja: az érintett önkéntes hozzájárulása személyes adatai kezeléséhez a közösségi oldalakon.

8. ÜGYFÉLKAPCSOLATOK ÉS EGYÉB ADATKEZELÉSEK

  1. Amennyiben az adatkezelő szolgáltatásaink igénybevétele során kérdés merülne fel, esetleg problémája lenne az érintettnek, a honlapon megadott módokon (telefon, e-mail, közösségi oldalak stb.) kapcsolatba léphet az adatkezelővel.
  2. Adatkezelő a beérkezett e-maileket, üzeneteket, telefonon, Facebook-on stb. megadott adatokat az érdeklődő nevével és e-mail címével, valamint más, önként megadott személyes adatával együtt, az adatközléstől számított legfeljebb 2 év elteltével törli.
  3. E tájékoztatóban fel nem sorolt adatkezelésekről az adat felvételekor adunk tájékoztatást.
  4. Kivételes hatósági megkeresésre, illetőleg jogszabály felhatalmazása alapján más szervek megkeresése esetén a Szolgáltató köteles tájékoztatás adására, adatok közlésére, átadására, illetőleg iratok rendelkezésre bocsátására.
  5. A Szolgáltató ezen esetekben a megkereső részére – amennyiben az a pontos célt és az adatok körét megjelölte – személyes adatot csak annyit és olyan mértékben ad ki, amely a megkeresés céljának megvalósításához elengedhetetlenül szükséges.

9. AZ ÉRINTETTEK JOGAI

  1. A hozzáférés joga

Ön jogosult arra, hogy az adatkezelőtől visszajelzést kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy a személyes adatokhoz és a rendeletben felsorolt információkhoz hozzáférést kapjon.

  1. A helyesbítéshez való jog

Ön jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül helyesbítse az Önre vonatkozó pontatlan személyes adatokat. Figyelembe véve az adatkezelés célját, Ön jogosult arra, hogy kérje a hiányos személyes adatok – egyebek mellett kiegészítő nyilatkozat útján történő – kiegészítését.

  1. A törléshez való jog

Ön jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül törölje az Önre vonatkozó személyes adatokat, az adatkezelő pedig köteles arra, hogy Önre vonatkozó személyes adatokat indokolatlan késedelem nélkül törölje meghatározott feltételek esetén.

  1. Az elfeledtetéshez való jog

Ha az adatkezelő nyilvánosságra hozta a személyes adatot, és azt törölni köteles, az elérhető technológia és a megvalósítás költségeinek figyelembevételével megteszi az ésszerűen elvárható lépéseket – ideértve technikai intézkedéseket – annak érdekében, hogy tájékoztassa az adatokat kezelő adatkezelőket, hogy Ön kérelmezte a szóban forgó személyes adatokra mutató linkek vagy e személyes adatok másolatának, illetve másodpéldányának törlését.

  1. Az adatkezelés korlátozásához való jog

Ön jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő korlátozza az adatkezelést, ha az alábbi feltételek valamelyike teljesül:

  • Ön vitatja a személyes adatok pontosságát, ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, hogy az adatkezelő ellenőrizze a személyes adatok pontosságát;
  • az adatkezelés jogellenes, és Ön ellenzi az adatok törlését, és ehelyett kéri azok felhasználásának korlátozását;
  • az adatkezelőnek már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából, de Ön igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez;
  • Ön tiltakozott az adatkezelés ellen; ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy az adatkezelő jogos indokai elsőbbséget élveznek-e Ön jogos indokaival szemben.
  1. Az adathordozhatósághoz való jog

Ön jogosult arra, hogy az Önre vonatkozó, általa egy adatkezelő rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja, továbbá jogosult arra, hogy ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa anélkül, hogy ezt akadályozná az az adatkezelő, amelynek a személyes adatokat a rendelkezésére bocsátotta (…)

  1. A tiltakozáshoz való jog

A jogos érdeken, illetve a közhatalmi jogosítványon, mint jogalapokon alapuló adatkezelések esetében Ön jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból bármikor tiltakozzon személyes adatainak a (…) kezelése ellen, ideértve az említett rendelkezéseken alapuló profilalkotást is.

  1. Tiltakozás közvetlen üzletszerzés estén

Ha a személyes adatok kezelése közvetlen üzletszerzés érdekében történik, Ön jogosult arra, hogy bármikor tiltakozzon az Önre vonatkozó személyes adatok e célból történő kezelése ellen, ideértve a profilalkotást is, amennyiben az a közvetlen üzletszerzéshez kapcsolódik. Ha Ön tiltakozik a személyes adatok közvetlen üzletszerzés érdekében történő kezelése ellen, akkor a személyes adatok a továbbiakban e célból nem kezelhetők.

  1. Automatizált döntéshozatal egyedi ügyekben, beleértve a profilalkotást

Ön jogosult arra, hogy ne terjedjen ki Önre az olyan, kizárólag automatizált adatkezelésen – ideértve a profilalkotást is – alapuló döntés hatálya, amely rá nézve joghatással járna vagy őt hasonlóképpen jelentős mértékben érintené.

Az előző bekezdés nem alkalmazandó abban az esetben, ha a döntés:

  • Ön és az adatkezelő közötti szerződés megkötése vagy teljesítése érdekében szükséges;
  • meghozatalát az adatkezelőre alkalmazandó olyan uniós vagy tagállami jog teszi lehetővé, amely Ön jogainak és szabadságainak, valamint jogos érdekeinek védelmét szolgáló megfelelő intézkedéseket is megállapít; vagy
  • Ön kifejezett hozzájárulásán alapul.

10. INTÉZKEDÉSI HATÁRIDŐ

Az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül, de mindenféleképpen a kérelem beérkezésétől számított 1 hónapon belül tájékoztatja Önt a fenti kérelmek nyomán hozott intézkedésekről.

Szükség esetén ez 2 hónappal meghosszabbítható. A határidő meghosszabbításáról az adatkezelő a késedelem okainak megjelölésével a kérelem kézhezvételétől számított 1 hónapon belül tájékoztatja Önt.

Ha az adatkezelő nem tesz intézkedéseket Ön kérelme nyomán, késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja Önt az intézkedés elmaradásának okairól, valamint arról, hogy Ön panaszt nyújthat be valamely felügyeleti hatóságnál, és élhet bírósági jogorvoslati jogával.

11. AZ ADATKEZELÉS BIZTONSÁGA

Az adatkezelő és az adatfeldolgozó a tudomány és technológia állása és a megvalósítás költségei, továbbá az adatkezelés jellege, hatóköre, körülményei és céljai, valamint a természetes személyek jogaira és szabadságaira jelentett, változó valószínűségű és súlyosságú kockázat figyelembevételével megfelelő technikai és szervezési intézkedéseket hajt végre annak érdekében, hogy a kockázat mértékének megfelelő szintű adatbiztonságot garantálja, ideértve, többek között, adott esetben:

  • a személyes adatok álnevesítését és titkosítását;
  • a személyes adatok kezelésére használt rendszerek és szolgáltatások folyamatos bizalmas jellegének biztosítását, integritását, rendelkezésre állását és ellenálló képességét;
  • fizikai vagy műszaki incidens esetén az arra való képességet, hogy a személyes adatokhoz való hozzáférést és az adatok rendelkezésre állását kellő időben vissza lehet állítani;
  • az adatkezelés biztonságának garantálására hozott technikai és szervezési intézkedések hatékonyságának rendszeres tesztelésére, felmérésére és értékelésére szolgáló eljárást.
  • A kezelt adatokat úgy kell tárolni, hogy azokhoz illetéktelenek ne férhessenek hozzá. Papír alapú adathordozók esetében a fizikai tárolás, irattárazás rendjének kialakításával, elektronikus formában kezelt adatok esetén központi jogosultságkezelő rendszer alkalmazásával.
  • Az adatok informatikai módszerrel történő tárolási módját úgy kell megválasztani, hogy azok törlése – az esetleg eltérő törlési határidőre is tekintettel – az adattörlési határidő lejártakor, illetve ha az egyéb okból szükséges, elvégezhető legyen. A törlésnek visszaállíthatatlannak kell lennie.
  • A papír alapú adathordozókat iratmegsemmisítő segítségével, vagy külső, iratmegsemmisítésre szakosodott szervezet igénybevételével kell a személyes adatoktól megfosztani. Elektronikus adathordozók esetében az elektronikus adathordozók selejtezésére vonatkozó szabályok szerint kell gondoskodni a fizikai megsemmisítésről, illetve szükség szerint előzetesen az adatoknak a biztonságos és visszaállíthatatlan törléséről.
  • Az adatkezelő az alábbi konkrét adatbiztonsági intézkedéseket teszi:
  • A papír alapon kezelt személyes adatok biztonsága érdekében a Szolgáltató az alábbi intézkedéseket alkalmazza (fizikai védelem):
  • A dokumentumokat biztonságos, jól zárható száraz helyiségben helyezni el.
  • A Szolgáltató épülete és helyiségei tűzvédelmi és vagyonvédelmi berendezéssel vannak ellátva.
  • A személyes adatokat csak az arra jogosult személyek ismerhetik meg, azokhoz harmadik személyek nem férhetnek hozzá.
  • A Szolgáltató adatkezelést végző munkatársa a munkavégzése során csak úgy hagyhatja el azt a helyiséget, ahol adatkezelés folyik, hogy a rá bízott adathordozókat elzárja, vagy az adott helyiséget bezárja.
  • Amennyiben a papíralapon kezelt személyes adatok digitalizálására kerül sor, akkor a digitálisan tárolt dokumentumokra irányadó szabályokat kell alkalmazni.
  • Informatikai védelem
  • Az adatkezelés során használt számítógépek és mobil eszközök (egyéb adathordozók) a Szolgáltató birtokát képezik.
  • A számítógépeken található adatokhoz felhasználónévvel és jelszóval lehet csak hozzáférni.
  • A központi szerver géphez csak megfelelő jogosultsággal és csakis az arra kijelölt személyek férhetnek hozzá.
  • A digitálisan tárolt adatok biztonsága érdekében a Szolgáltató adatmentéseket és archiválásokat alkalmaz.
  • A Szolgáltató által hasznát személyes adatokat tartalmazó számítógépes rendszer vírusvédelemmel van ellátva.

12. AZ ÉRINTETT TÁJÉKOZTATÁSA AZ ADATVÉDELMI INCIDENSRŐL

Ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően magas kockázattal jár a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve, az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatja az érintettet az adatvédelmi incidensről.

Az érintett részére adott tájékoztatásban világosan és közérthetően ismertetni kell az adatvédelmi incidens jellegét, és közölni kell az adatvédelmi tisztviselő vagy a további tájékoztatást nyújtó egyéb kapcsolattartó nevét és elérhetőségeit; ismertetni kell az adatvédelmi incidensből eredő, valószínűsíthető következményeket; ismertetni kell az adatkezelő által az adatvédelmi incidens orvoslására tett vagy tervezett intézkedéseket, beleértve adott esetben az adatvédelmi incidensből eredő esetleges hátrányos következmények enyhítését célzó intézkedéseket.

Az érintettet nem kell tájékoztatni, ha a következő feltételek bármelyike teljesül:

  • az adatkezelő megfelelő technikai és szervezési védelmi intézkedéseket hajtott végre, és ezeket az intézkedéseket az adatvédelmi incidens által érintett adatok tekintetében alkalmazták, különösen azokat az intézkedéseket – mint például a titkosítás alkalmazása –, amelyek a személyes adatokhoz való hozzáférésre fel nem jogosított személyek számára értelmezhetetlenné teszik az adatokat;
  • az adatkezelő az adatvédelmi incidenst követően olyan további intézkedéseket tett, amelyek biztosítják, hogy az érintett jogaira és szabadságaira jelentett, magas kockázat a továbbiakban valószínűsíthetően nem valósul meg;
  • a tájékoztatás aránytalan erőfeszítést tenne szükségessé. Ilyen esetekben az érintetteket nyilvánosan közzétett információk útján kell tájékoztatni, vagy olyan hasonló intézkedést kell hozni, amely biztosítja az érintettek hasonlóan hatékony tájékoztatását.

Ha az adatkezelő még nem értesítette az érintettet az adatvédelmi incidensről, a felügyeleti hatóság, miután mérlegelte, hogy az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően magas kockázattal jár-e, elrendelheti az érintett tájékoztatását.

13. ADATVÉDELMI INCIDENS BEJELENTÉSE A HATÓSÁGNAK

Az adatvédelmi incidenst az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül, és ha lehetséges, legkésőbb 72 órával azután, hogy az adatvédelmi incidens a tudomására jutott, bejelenti az 55. cikk alapján illetékes felügyeleti hatóságnak, kivéve, ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően nem jár kockázattal a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve. Ha a bejelentés nem történik meg 72 órán belül, mellékelni kell hozzá a késedelem igazolására szolgáló indokokat is.

14. FELÜLVIZSGÁLAT KÖTELEZŐ ADATKEZELÉS ESETÉN

Ha a kötelező adatkezelés időtartamát, vagy szükségessége időszakos felülvizsgálatát törvény, helyi önkormányzat rendelete, vagy az Európai Unió kötelező jogi aktusa nem határozza meg, az adatkezelő az adatkezelés megkezdésétől legalább háromévente felülvizsgálja, hogy az általa, illetve a megbízásából vagy rendelkezése alapján eljáró adatfeldolgozó által kezelt személyes adat kezelése az adatkezelés céljának megvalósulásához szükséges-e.

Ezen felülvizsgálat körülményeit és eredményét az adatkezelő dokumentálja, e dokumentációt a felülvizsgálat elvégzését követő tíz évig megőrzi és azt a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (a továbbiakban: Hatóság) kérésére a Hatóság rendelkezésére bocsátja.

15. PANASZTÉTELI LEHETŐSÉG

Az adatkezelő esetleges jogsértése ellen panasszal a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál lehet élni:

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság

1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5.
Telefon: +36 -1-391-1400
Fax: +36-1-391-1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu

16. ZÁRSZÓ

A tájékoztató elkészítése során figyelemmel voltunk az alábbi jogszabályokra:

  • A természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (GDPR)(2016. április 27.)
  • évi CXII. törvény – az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról (a továbbiakban: Infotv.)
  • évi CVIII. törvény – az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről (főképp a 13/A. §-a)
  • évi XLVII. törvény – a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról;
  • évi XLVIII. törvény – a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól (különösen a 6.§-a)
  • évi XC. törvény az elektronikus információszabadságról
  • évi C. törvény az elektronikus hírközlésről (kifejezetten a 155.§-a)
  • 16/2011. sz. vélemény a viselkedésalapú online reklám bevált gyakorlatára vonatkozó EASA/IAB-ajánlásról
  • A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság ajánlása az előzetes tájékoztatás adatvédelmi követelményeiről

Általános Szerződési feltételek

  1. Bevezetés

1.1 Az Indagroup Kft. elsősorban külföldi bútorok importálásával és értékesítésével, ennek keretében bútorok egyedi megrendelésre történő legyártatásával és értékesítésével, valamint lakberendezési és belsőépítészeti tervezési szolgáltatások nyújtásával foglalkozik. A szolgáltatások igénybevétele előtt kérjük, hogy figyelmesen olvassa el az alábbi Általános Szerződési Feltételeket. A szolgáltatások igénybevételével Ön, mint ügyfél (a továbbiakban: „Megrendelő”), elfogadja az itt leírt feltételeket.

 

1.2 A Szolgáltató elérhetőségei:

  • Név: Indagroup Kft.
  • Székhely: 2045 Törökbálint, Tópark utca 1/A ép.
  • Adószám: 23386938-2-13
  • Kapcsolattartó: Pozsonyi-Izsó Andrea
  • E-mail: mail.indagroup@gmail.com
  • Telefon: +3620 208 7182

 

  1. A szerződés tárgya

 

2.1 A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások:

  • Külföldi bútorok értékesítése: A Szolgáltató különböző külföldi gyártóktól bútorokat rendel és értékesít a Megrendelő által választott igények szerint.
  • Megrendelésre gyártott bútorok értékesítése: A Megrendelő egyedi igényei alapján a Szolgáltató megrendelésre legyártatja a kívánt bútorokat, beleértve azok anyagát, színét, formáját és egyéb jellemzőit.
  • Lakberendezési és belsőépítészeti tervezés: A Szolgáltató a Megrendelő igényei alapján lakberendezési és belsőépítészeti tervezést végez, amely magában foglalja a tértervezést, bútor elrendezést, szín- és anyagválasztást, világítástervezést, valamint a megfelelő stílus kialakítását.

2.2 A Megrendelő a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a jelen ÁSZF-ben meghatározott feltételek szerint veszi igénybe.

 

  1. A szerződés létrejötte

 

3.1 A szerződés létrejötte: A szerződés akkor jön létre, amikor a Megrendelő a szolgáltatások igénybevételéhez szükséges adatokat a Szolgáltató számára megadja, és a Szolgáltató azokat részére írásban, legalább e-mailen, akár ajánlat formájában visszaigazolja, és azokat a Megrendelő akár írásban, akár ráutaló magatartással elfogadja. Ilyen megrendelői elfogadó jognyilatkozatnak és magatartásnak minősül a Szolgáltató általi előlegbekérő, előlegszámla megrendelői teljesítése, vagy a Szolgáltató által kért bármilyen, a szolgálatás tárgyára vonatkozó megrendelői fizetési kötelezettség teljesítése.

A Szolgáltatót abban az esetben terhelik szerződéses kötelezettségek, ha a Megrendelő a szerződés teljesítéséhez szükséges adatokat teljeskörűen megadta, és a Szolgáltató által kért előleget az annak teljesítésére irányuló felhívásban írt határidőben hiánytalanul megfizette. Az előleg Megrendelő általi késedelmes teljesítés esetén – a felek eltérő megállapodása hiányában – Szolgáltató a szerződés teljesítésére nem köteles, és ebben az esetben a késedelmesen teljestett összeget köteles Megrendelő részére visszatéríteni a … pont szerinti bánatpénz felszámítása és beszámítása mellett.. Ezt a részt nem értem. Hogy az előleget fizetik be későn, mi elállunk, és visszafizetjük inkább, mert mondjuk már nem teljesíthető, az oké, de akkor is lenne bánatpénz?

 

  1. A szolgáltatások díja és fizetési feltételek

 

4.1 Árajánlat és szerződéses feltételek: A Szolgáltató a gyártótól történő megrendelése előtt minden esetben pontos és részletezett árajánlatot küld a Megrendelő számára e-mailen, amely tartalmazza a bútorok vagy a lakberendezési/belsőépítészeti szolgáltatás teljes bruttó díját, valamint minden egyéb költséget (például installáció díja, tervezési díj). Az esetleges szállítási díj nem része az árajánlatnak, mivel szállítást nem a Szolgáltató, hanem egy harmadik vállalkozás, a Szolgáltató partnercége végzi, és a szállítási költséget a Megrendelő ezen partnercég külön kalkulációja alapján kapja meg, figyelembe véve a bútorok súlyát és a szállítási távolságot.

4.2 A Megrendelő jóváhagyása és előlegfizetés: A Megrendelő az árajánlatot az előleg befizetésével minden esetben elfogadja, mellyel a felek között a szerződés létrejön. Az előleg összegét a előlegbekérő tartalmazza, amelynek kifizetése szükséges a megrendelés véglegesítéséhez és a megrendelt termék gyártási, importálási folyamatának megkezdéséhez vagy a tervezés megkezdéséhez.

4.3 Fizetési feltételek:

  • Előleg: A Megrendelő az árajánlatban meghatározott összeget (rendszerint a teljes ár 50%-át) előlegként köteles megfizetni az előlegbekérő dokumentumon szereplő határidőben. Az előleg határidőben történő kifizetése szükséges ahhoz, hogy a Szolgáltató megkezdhesse a bútorok legyártása és importálása érdekében szükséges lépéseket, illetve ahhoz, hogy a belsőépítészeti tervezést megkezdje.
  • Végszámla: A fennmaradó összeget (rendszerint a teljes ár 50%-át) a bútorok szolgáltatói raktárba történő beérkezéséről szóló Szolgáltató általi értesítést követően kell megfizetni az értesítésben írt határidőben. A végszámla megfizetését követően kerül sor a megrendelt termékek Megrendelő részére történő átadásának megszervezésére.

4.4 Deviza átváltás: A megrendelés végösszegét euróban határozzuk meg. Az előleg, valamint a végszámla kifizetésének napján érvényes Magyar Nemzeti Bank (MNB) euró deviza középárfolyama alapján történik az árak forintra történő átváltása.

4.5 Szállítási díj: A szállítási díj a Megrendelő számára külön kalkuláció alapján kerül meghatározásra, figyelembe véve a szállítandó termékek súlyát és a szállítási távolságot. A Szolgáltató a szállítási díjat a Megrendelő számára egyedi ajánlat formájában küldi el, valójában a bevett szokás az, hogy ugyan adunk ajánlatot, de ezután az ügyfeleket csak összekötjük a szállítócéggel (értsd: van egy elektronikus rendszer, amin keresztül feltöltjük az adataikat és az információkat a szállító cég számára, ez automatikusan kalkulál árat, amit megírunk az ügyfélnek és ha úgy dönt, hogy elfogadja, akkor véglegesítjük a szállító felé. Természetesen szervezheti a szállítást vagy viheti saját maga is, nem kötelező elfogadni, de ez esetben nem vállalunk a szállítás utáni állapotért felelősséget) A lényeg, hogy az ügyfél közvetlenül a szállítónak fizet, minden esetben a szállítás után.

4.6 Fizetési módok: A Megrendelő a díjat banki átutalással, készpénzben fizetheti meg. Fizetés esetén a Megrendelő köteles a fizetési határidőt betartani, és a megfelelő referenciaadatokat feltüntetni a banki tranzakció során.

4.7 Késedelmes fizetés: Az előleg teljesítésében beálló fizetési késedelem a Szolgáltató szerződéses kötelezettségeinek hiányát vonja maga után, a szerződés – a felek eltérő megállapodása hiányában – ebben az esetben minden további jognyilatkozat nélkül megszűnik. Amennyiben a Megrendelő a végszámla teljesítésében késedelembe esik, úgy a késedelem minden megkezdett napjára a Ptk. ………… szerinti késedelmi kamatot köteles megfizetni. ….. napi késedelem után Szolgáltató a megrendelt termékek után a késedelmi kamat mellett jogosult napi ………….,-Ft tárolási díjat Megrendelő részére felszámolni. Összesen …. napi késedelem után Szolgáltató jogosult a szerződéstől érdekmúlás bizonyítása nélkül elállni egyoldalú nyilatkozatával, és választása szerint a termékeket más 3. személy részére értékesíteni és a befizetett előleg összegét bánatpénzként megtartani.  A tárolási díjunk egy hét ingyenesség után minden megkezdett hétre 2500 Ft + Áfa/nm/hét. Ezt tudom, a többi …-ra ajánj valamit, kérlek. Gondolom úgysem fogjuk behajtani soha.

4.8. A Szolgáltató által meghatározott árak bruttó árak, azok tartalmazzák az általános forgalmi adó összegét is.

 

  1. A szolgáltatás igénybevételének feltételei

 

5.1 A Megrendelő köteles a Szolgáltató számára a bútorokkal és lakberendezéssel kapcsolatos egyedi igényeket (pl. méret, szín, anyag, stílus, térhasználat) pontosan megadni a megrendeléskor. Az igények pontosítása érdekében a Megrendelő kérhet konzultációt a Szolgáltatótól.

5.2 A szolgáltatások teljesítése az egyedi bútorok gyártása, a nemzetközi szállítás és a tervezési folyamatok miatt hosszabb időt vehet igénybe. A pontos időpontok a Megrendelővel folyamatosan egyeztetésre kerülnek, és Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató által közölt gyártási és szállítási határidők tájékoztató jellegűek, azok minden esetben a gyártótól függenek, melyre Szolgáltatónak nincs befolyása. Szolgáltató ennek megfelelően a termék átadásának határideje körében arra köteles, hogy a gyártó által közölt átadási és szállítási időpontot, illetve annak módosulását a Megrendelővel kellő határidőben közölje.

5.3. Szolgáltató a megrendelt terméken fennálló tulajdonjogát a szolgáltatási díj (vételár) teljes bruttó összegének és a jelen ÁSZF-ben meghatározott költségek megfizetéséig fenntartja. Erre tekintettel ezen összegek kiegyenlítése előtt a terméket biztosítékul adni vagy más módon megterhelni nem lehet.

5.4. A kárveszély a termék átvételekor, a Megrendelőnek történő átadásakor száll át Megrendelőre az átadás helyén, azaz a Szolgáltató székhelyén, telephelyén, fióktelepén vagy raktárában, vagy amennyiben a felek az átadás és átvétel vonatkozásában más helyben állapodtak meg, a megállapodott átadási helyen abban az időpontban, amikor a termék a megrendelő birtokába kerül, azaz a termék Megrendelő által végzett és szervezett járműbe történő berakodás során a kárveszélyt már a Megrendelő viseli.

 

  1. A Szolgáltató kötelezettségei

 

 6.1 A Szolgáltató díjfizetés ellenében köteles a Megrendelő által megrendelt bútorokat a szerződéses feltételeknek megfelelően beszerezni, importálni vagy legyártatni, köteles a gyártó által közölt átadási és szállítási időpontot, illetve annak módosulását a Megrendelővel kellő határidőben közölni, és a terméket – a részére történő leszállítást követően – a Megrendelőnek átadásra felkínálni.

6.2 A Szolgáltató díjfizetés ellenében köteles a lakberendezési és belsőépítészeti tervezési szolgáltatásokat a Megrendelő által kért stílusban és funkcionális igények szerint az előzetesen egyeztetett részletezettséggel elkészíteni.

6.3 A Szolgáltató tájékoztatja a Megrendelőt minden olyan fontos változásról, amely a rendelés teljesítését érintheti.

6.4. Szolgáltató telefonon, e-mailben vagy levélben köteles értesíteni Megrendelőt a megrendelt termék megérkezéséről (a továbbiakban: értesítés). Telefonon, vagy személyesen történő értesítés esetén Szolgáltató köteles az értesítést e-mail útján, vagy más bizonyítható módon is megtenni. Az értesítést kézbesítettnek kell tekinteni levélküldés esetén a postára adástól számított 5. napon, e-mailben küldött értesítést a megküldését követő naptári napon, a telefonon történt értesítés azonnal kézbesítettnek tekintendő. Felek felelősek azért, hogy az általuk a szerződéskötéskor megadott adatok a valóságnak megfelelnek és kötelesek a másik felet kapcsolattartáshoz és kézbesítéshez szükséges adataikban bekövetkező változásról haladéktalanul értesíteni.

 

  1. A Megrendelő jogai és kötelezettségei

 

7.1 A Megrendelő jogosult a Szolgáltatótól az igénybevett szolgáltatással kapcsolatosan tájékoztatást és segítséget kérni.

7.2 A Megrendelő köteles biztosítani, hogy az általa megadott adatok és specifikációk pontosak és helyesek legyenek. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a Megrendelő által helytelenül megadott adatokból eredő következményekért.

7.3 A Megrendelő köteles a szolgáltatás ellenértékét az árajánlatban, a Szolgáltató által közölt fizetési felhívásokban és dokumentumokban, valamint a jelen ÁSZF-ben foglaltak szerint megfizetni.

7.4. Megrendelő a megrendelt terméket kizárólag a teljes szolgáltatási díj (vételár), valamint a jelen ÁSZF-ben szabályozott költség és egyéb díj megfizetését követően veheti át. Szállítási szolgáltatás megrendelése hiányában Megrendelő saját költségén köteles a szállításról gondoskodni a Szolgáltató által közölt, de legfeljebb az erről való értesítéstől számított …. napos határidőben.

7.5. Megrendelő az értesítés kézbesítésétől számított ……..munkanapon belül köteles az általa megrendelt teljes vételárát – illetve az általa a szerződéskötéskor megfizetett előleget meghaladó hátralékos vételárat – teljes egészében megfizetni és a terméket elszállítani. Amennyiben Megrendelő a kiértesítéstől számított 7 napon belül nem veszi át, az esetben Megrendelő a késedelem 8. napjától kezdődően jogosult tárolási díjat felszámítani a …. pontban írtak szerint.

 

  1. Elállás és visszamondás

 

8.1 Elállás a megrendeléstől: A Megrendelő jogosult a megrendeléstől elállni a szolgáltatás teljesítésének megkezdése előtt, az alábbiak szerint:

  • Az elállás vagy visszamondás joga kizárólag az előleg kifizetése előtt lehetséges. Mivel a termékek és szolgáltatások az előleg terhére egyedi paraméterek alapján kerülnek legyártásra illetve elvégzésre, az elállás vagy a megrendelés visszamondása az előleg megfizetését követően nem lehetséges, kivéve, ha a Szolgáltató másként nem rendelkezik.

8.2 Bánatpénz: Amennyiben a Megrendelő a rendeléstől eláll, a Szolgáltató jogosult a befizetett előleg 50%-ának megfelelő mértékű bánatpénz felszámítására. A bánatpénz a megrendelés lemondása miatt felmerült adminisztrációs költségeket és a termékek egyedi jellegéből fakadó esetleges veszteségeket hivatott fedezni.

 

  1. Gyártási és szállítási idő

 

9.1 Egyedi megrendelésre készülő bútorok gyártási és szállítási ideje: Egyedi megrendelésre készülő bútoraink esetén az átlagos gyártási és szállítási idő általában 6-10 hét, amely a megrendelés és az előleg kifizetése után kezdődik. A gyártási és szállítási idő a termékek egyedi jellege miatt változhat, és nem garantált a … pontban írtak szerint.

A megrendelés tervezett pontos gyártási és szállítási időpontját a Megrendelő a gyári visszaigazolás alapján kapja meg, amelyről a gyártás megkezdése a Szolgáltató tájékoztatást ad. Ezen határidőtől való eltérés esetén a Megrendelőt a Szolgáltató haladéktalanul értesíti.

 

  1. Átvétel, tárolás és szállítás

 

10.1 Átvétel a raktárban: Az elkészült termék külső raktárunkba érkezik: Quick Trans Hungary Kft., 2040 Budaörs, Raktár út 1.

10.2 Tárolás a raktárban: A megrendelt termékek beérkezését követően 1 hétig díjmentesen tároljuk őket raktárunkban. Ezt követően, a … pontnak megfelelően tárolási díj kerül felszámításra.

 

11.Kellékszavatosság termékek esetén

 

Ha a termék a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban foglaltaknak (hibás teljesítés) a Megrendelő a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Szolgáltató mentesül felelőssége alól, ha a Megrendelő a hibát a szerződés megkötésének időpontjában ismerte vagy a hibát a szerződés megkötésének időpontjában ismernie kellett.

Megrendelő a teljesítés időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit. Fogyasztónak minősülő megrendelő (a továbbiakban: Fogyasztó) a teljesítés időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a hibákért, amelyek a teljesítés időpontjában már léteztek. Nem számít az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a terméket rendeltetésszerűen nem tudja használni. A terméknek a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik.

Kellékszavatossági igénye alapján a Megrendelő választása szerint:

  1. a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Megrendelőnek– másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet, vagy
  2. b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Megrendelő költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének – a dolog tulajdonságaira és a Megrendelő által elvárható rendeltetésére figyelemmel, megfelelő határidőn belül, a Megrendelő érdekeit kímélve – nem tud eleget tenni, vagy ha a Megrendelőnek a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Kellékszavatossági igénye alapján a Fogyasztó választása szerint:

  1. a) kijavítást vagy kicserélést kérhet, vagy
  2. b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a szerződés megszüntetését kérheti.

Szolgáltató megtagadhatja a kijavítást és a kicserélést, ha az lehetetlen vagy aránytalan többletköltséget eredményezne a Szolgáltatónak, figyelembe véve valamennyi körülményt, a hibátlan termék értékét és a szerződésszegés súlyát.

A Fogyasztó akkor kérheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a szerződés megszüntetését, ha a Szolgáltató a terméket nem javította ki vagy nem cserélte ki, illetve a Szolgáltató azt a saját költségén nem végezte el, ismételt hiba merült fel a kijavítás vagy a kicserélés ellenére, vagy a hiba olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy a szerződés megszüntetését teszi indokolttá, illetve a Szolgáltató nem vállalta vagy észszerű határidőn belül nem tudta vállalni a kijavítást vagy a kicserélést.

Jelentéktelen hiba miatt a szerződés megszüntetésének nincs helye.

A Fogyasztó kellékszavatossági jogait a kötelező jótállás alá tartozó árukra vonatkozó speciális szabályok (….. pont) figyelembevételével gyakorolhatja.

A választott kellékszavatossági jogáról a Megrendelő egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

Megrendelő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul közölni a Szolgáltatóval. Fogyasztóval megkötött szerződés esetén a 2 hónapon belül közölt hiba késedelem nélkül közöltnek tekintendő. A közlés késedelméből eredő kárért a Megrendelő a felelős.

Ha a temék meghibásodásában a Megrendelőt terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a Megrendelő köteles viselni… ű

 

  1. Kötelező jótállás

 

Fogyasztó részére eladott, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) alapján kiadott miniszteri rendeletben felsorolt termékekre kötelező jótállás terjed ki. A jótállás időtartama: a) 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén kettő év, b) 250 000 forintot meghaladó eladási ár esetén három év. E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár.

A termék kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Fogyasztó a terméket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

Ha a jótállási időtartam alatt a termék első alkalommal történő javítása során a Szolgáltató részéről megállapítást nyer, hogy a termék nem javítható, a Fogyasztó – különösen az egyedi szerződésben foglalt, vagy a minőségi kifogásról szóló jegyzőkönyvben felvett – eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató köteles az terméket nyolc napon belül kicserélni. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a Fogyasztó által bemutatott, a termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat nyolc napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.

Ha a jótállási időtartam alatt a termék három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában –,a Szolgáltató köteles a terméket nyolc napon belül kicserélni. Ha a termék kicserélésére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a Fogyasztó által bemutatott, a termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton feltüntetett vételárat nyolc napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.

Ha a termék kijavításra a kijavítási igény Szolgálató részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, a Fogyasztó – különösen az egyedi szerződésben foglalt, vagy a minőségi kifogásról szóló jegyzőkönyvben felvett – eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató köteles a terméket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül  kicserélni. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a Fogyasztó által bemutatott, a termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.

A Korm. rendelet szerinti jótállás érvényességéhez, valamint a jótállásból eredő jogok érvényesítéséhez a Szolgáltató további követelményt támaszthat a Fogyasztóval szemben, feltéve, hogy a termék megfelelő üzembe helyezése vagy üzemben tartása más módon nem biztosítható és a követelmény teljesítése nem jelent aránytalan terhet a Fogyasztó számára, valamint Szolgáltató a Fogyasztót e követelményről előzetesen tájékoztatta.

 

  1. A szavatossági és jótállási igények érvényesítésével kapcsolatos egyéb kérdések, termékszavatosság

 

Megrendelő tudomásul veszi, hogy Szolgáltató mentesül a szavatossági felelősség alól az olyan hiba esetén, amely hibát Megrendelő a szerződéskötéskor ismert vagy ismernie kellett, illetve amely hibára tekintettel a terméket Megrendelő csökkentett áron vásárolta.

A megrendelt bútorok, illetve egyéb lakberendezési termékek esetén a meghirdetett termékek méreteiben, színeiben a kereskedelmi szokás alapján elfogadható mértékű eltérése megengedett, amely nem minősül hibának, ezért a Szolgáltató azokért felelőséggel nem tartozik.

Ha a Fogyasztó szavatossági és jótállási igényének megítéléshez szakvélemény beszerzése szükséges, a szakvélemény beszerzésének költsége azt a felet terheli, amelyik a szakvélemény beszerzését kezdeményezi.

A Fogyasztó a Szolgáltató által részére eladott termék hibája esetén termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként a Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Termékszavatossági igényét a Fogyasztó kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.

A gyártó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy

  1. a) a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  2. b) a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
  3. c) a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Fogyasztó a gyártóval szemben érvényesítheti.

Ha a gyártó meghatározott áru tekintetében meghatározott időtartamra a tartósságra vonatkozó jótállást nyújt, a Fogyasztó közvetlenül a gyártótól követelheti a tartósságra vonatkozó jótállás teljes időtartama alatt, hogy az áru hibáját javítsa ki, vagy az árut cserélje ki, a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályok szerint.

 

  1. Adatvédelem

 

11.1 A Megrendelő személyes adatait a Szolgáltató az adatvédelmi törvényeknek megfelelően kezeli. Az adatkezelési tájékoztatót [link az adatkezelési tájékoztatóra] tartalmazza.

 

15 Záró rendelkezések

 

12.1 A jelen ÁSZF a Szolgáltató weboldalán elérhető, és a Megrendelő a szolgáltatás igénybevételével elfogadja az abban foglaltakat.

12.2 Az ÁSZF bármikor módosítható, a módosítások a